k 2015

Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

HUBLOVÁ, Gabriela

Základní údaje

Originální název

Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

Název česky

Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course

Autoři

HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Language, Literature and Culture in Education 2015, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086757

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

angličtina jako cizí jazyk; akademické psaní; lexikální koheze; reiterace; online learning

Klíčová slova anglicky

EFL; academic writing; lexical cohesion; reiteration; online learning

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 1. 4. 2016 17:20, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants’ compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution.

Česky

V centru pozornosti příspěvku je rozvoj lexikální koheze (reiterace) v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku intervence, jež spočívala v účasti v čistě online kurzu akademického psaní, který byl realizován na Masarykově univerzitě. Studie byla provedena formou kvaziexperimentu (pretest/posttest design s jednou skupinou). Na základě výzkumných zjištění lze usuzovat, že po intervenci byly reiterativní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Celková frekvence vhodně/správně užitých reiteračních prostředků se zvýšila o 25 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních prostředků, což napomohlo eliminovat počáteční dominanci jednoduchého opakování a substituce.

Návaznosti

MUNI/A/1137/2014, interní kód MU
Název: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty