2015
Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
HUBLOVÁ, GabrielaZákladní údaje
Originální název
Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
Název česky
Developing Cohesion in English as a Foreign Language Academic Writing through an Online Course
Autoři
HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Language, Literature and Culture in Education 2015, 2015
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086757
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
angličtina jako cizí jazyk; akademické psaní; lexikální koheze; reiterace; online learning
Klíčová slova anglicky
EFL; academic writing; lexical cohesion; reiteration; online learning
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 1. 4. 2016 17:20, Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
V originále
The paper reports on the development of lexical cohesion (the class of reiteration) in EFL student academic writing as a result of participation in a 100% online academic writing course delivered at Masaryk University, Brno, Czech Republic. To determine the effect of the treatment, a quasi-experimental one-group pre-test post-test design was followed. The findings indicate that after the treatment, the use of reiteration devices in participants’ compositions improved in many respects. The overall frequency of successful uses of reiteration devices increased by 25 percent. Also, a greater variety of reiteration devices was used, helping to eliminate the initial dominance of simple repetition and substitution.
Česky
V centru pozornosti příspěvku je rozvoj lexikální koheze (reiterace) v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce v důsledku intervence, jež spočívala v účasti v čistě online kurzu akademického psaní, který byl realizován na Masarykově univerzitě. Studie byla provedena formou kvaziexperimentu (pretest/posttest design s jednou skupinou). Na základě výzkumných zjištění lze usuzovat, že po intervenci byly reiterativní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Celková frekvence vhodně/správně užitých reiteračních prostředků se zvýšila o 25 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních prostředků, což napomohlo eliminovat počáteční dominanci jednoduchého opakování a substituce.
Návaznosti
MUNI/A/1137/2014, interní kód MU |
|