HUBLOVÁ, Gabriela. Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course. In Emerging Researchers' Conference: ECER 2015 Budapest - European Conference on Educational Research. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Developing Discourse Competence in EFL Academic Writing through an Online Course
Název česky Rozvoj diskurzivní kompetence v cizojazyčném akademickém psaní v anglickém jazyce prostřednictvím online kurzu
Autoři HUBLOVÁ, Gabriela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Emerging Researchers' Conference: ECER 2015 Budapest - European Conference on Educational Research, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/15:00086759
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky vyučování a učení cizím jazykům; cizojazyčné akademické psaní v anglickém jazyce; diskurzivní­ kompetence; lexikální koheze; reiterace; gramatická koheze; konjunkce; online learning
Klíčová slova anglicky foreign language teaching and learning; EFL academic writing; discourse competence; lexical cohesion; reiteration; grammatical cohesion; conjunction; online learning
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D., učo 63926. Změněno: 1. 4. 2016 17:27.
Anotace
The aim of the paper is to introduce analytical procedures for assessing cohesive relations in student EFL academic writing and discuss the results of experimental treatment consisting in participation in a 100% online learning course. After the treatment, both reiteration and conjunction relations were used more appropriately/accurately. The overall frequency of successful uses increased by 25 percent in the case of reiteration relations and nearly 24 percent in the case of conjunction. Moreover, greater variety in reiteration and conjunction devices was achieved.
Anotace česky
Cílem příspěvku je představit analytické postupy pro hodnocení kohezních vztahů v studentském akademickém psaní v anglickém jazyce a posoudit vliv intervence, jež spočívala v účasti v čistě e-learningovém kurzu akademického psaní, na užití lexikálně-kohezních (reiteračních) a gramaticko-kohezních (konjunktivních) prostředků. Po intervenci byly jak reiterativní, tak konjunktivní vztahy vyjádřeny vhodněji/správněji. Počet vhodně/správně užitých reiteračních vztahů se zvýšil o 25 procent, v případě konjunkce o 24 procent. Rovněž byla užita širší škála reiteračních i konjunktivních prostředků.
Návaznosti
MUNI/A/1137/2014, interní kód MUNázev: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV (Akronym: AKTEV IV)
Investor: Masarykova univerzita, Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 8. 2024 15:58