NAVRÁTIL, Vladislav. Fyzika všedního dne a projektová výuka. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. I. Brno: Masarykova univerzita v roce 2015, celkem 250 s., 2015, s. 109-116. ISBN 978-80-210-8146-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fyzika všedního dne a projektová výuka
Název česky Fyzika všedního dne a projektová výuka
Název anglicky Physics and everyday classroom projects
Autoři NAVRÁTIL, Vladislav.
Vydání I. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. od s. 109-116, 8 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita v roce 2015, celkem 250 s.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8146-8
Klíčová slova česky Fyzika, chemie, projekty, výuka, všední den
Klíčová slova anglicky Physics, chemistry, projects, training, weekday
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Změněno: 5. 3. 2016 15:49.
Anotace
Projektová výuka zaujímá již několik desetiletí významné místo mezi metodami výuky přírodních i humanitních věd. Je známo, že studijní program mnoha univerzit je v převážné míře založen na projektech a lze dojít k závěru, že právě univerzity jsou nejvhodnější k zavádění tohoto typu výuky. Předložená práce uvádí přehled možných témat, založený na jejich výběru během událostí, s nimiž se žák či student setká během typického dne. Dvě témata jsou jako vzor rozpracována podrobněji spolu s jejich fyzikální podstatou a s možnými aplikacemi.
Anotace česky
Projektová výuka zaujímá již několik desetiletí významné místo mezi metodami výuky přírodních i humanitních věd. Je známo, že studijní program mnoha univerzit je v převážné míře založen na projektech a lze dojít k závěru, že právě univerzity jsou nejvhodnější k zavádění tohoto typu výuky. Předložená práce uvádí přehled možných témat, založený na jejich výběru během událostí, s nimiž se žák či student setká během typického dne. Dvě témata jsou jako vzor rozpracována podrobněji spolu s jejich fyzikální podstatou a s možnými aplikacemi.
Anotace anglicky
Project teaching takes several decades a prominent place among the methods of teaching of natural sciences and the humanities. It is known that many universities study program is largely based on projects and it can be concluded that the universities are just perfect to introduce this type of teaching. The present work provides an overview of possible topics based on their choice during the events with which the pupils or the student will encounter during a typical day. Two themes are developed as a model in more detail, along with their physical nature and the potential applications.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 14:53