2015
Dichotomie online a offline a problém hledání nového
MACEK, JakubZákladní údaje
Originální název
Dichotomie online a offline a problém hledání nového
Název anglicky
Online / Offline Dichotomy and the Problem of the New
Autoři
MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Biograf, Časopis Biograf o.s. 2015, 1211-5770
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14230/15:00081617
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
Klíčová slova anglicky
new media; online; offline; ethnography; social sciences; media audiences
Změněno: 4. 3. 2016 18:28, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
V originále
Text se věnuje epistemologickým a teoretickým výzvám a rizikům, s nimiž se sociálněvědní výzkum setkává při hledání toho, co nového do sociálního světa přinášejí takzvaná nová média. Cílem textu je v tomto ohledu zkomplikovat a odmítnout zaužívané dichotomie "online/offline" a "staré/nové" a navrhnout přiměřenější, kontextuálně orientovaný přístup ke zkoumání inovací, jež s novými komunikačními technologiemi přicházejí. Text je pojat jako odpověď na starší článek Michala Šimůnka.
Anglicky
The article overviews the epistemological and theoretical challenges and risks of a social research focused on study of novelties brought by so called new media. The main aim of the article is, in this regard, to complicate and reject the very common use of of symbolic dichotomies "online/offline" and "old/new" and to offer more realistic and context-based approach to the innovations coming with new communication technologies. The article is conceived as an answer to older paper published by Michal Šimůnek.
Návaznosti
GP13-15684P, projekt VaV |
|