J 2015

Dichotomie online a offline a problém hledání nového

MACEK, Jakub

Základní údaje

Originální název

Dichotomie online a offline a problém hledání nového

Název anglicky

Online / Offline Dichotomy and the Problem of the New

Autoři

MACEK, Jakub (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Biograf, Časopis Biograf o.s. 2015, 1211-5770

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

Písemnictví, masmedia, audiovize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/15:00081617

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

Klíčová slova anglicky

new media; online; offline; ethnography; social sciences; media audiences
Změněno: 4. 3. 2016 18:28, doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.

Anotace

V originále

Text se věnuje epistemologickým a teoretickým výzvám a rizikům, s nimiž se sociálněvědní výzkum setkává při hledání toho, co nového do sociálního světa přinášejí takzvaná nová média. Cílem textu je v tomto ohledu zkomplikovat a odmítnout zaužívané dichotomie "online/offline" a "staré/nové" a navrhnout přiměřenější, kontextuálně orientovaný přístup ke zkoumání inovací, jež s novými komunikačními technologiemi přicházejí. Text je pojat jako odpověď na starší článek Michala Šimůnka.

Anglicky

The article overviews the epistemological and theoretical challenges and risks of a social research focused on study of novelties brought by so called new media. The main aim of the article is, in this regard, to complicate and reject the very common use of of symbolic dichotomies "online/offline" and "old/new" and to offer more realistic and context-based approach to the innovations coming with new communication technologies. The article is conceived as an answer to older paper published by Michal Šimůnek.

Návaznosti

GP13-15684P, projekt VaV
Název: Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí
Investor: Grantová agentura ČR, Nová a stará média v každodenním životě: mediální publika v čase proměny mediálních praxí