J 2016

Mediation in Legal English Teaching

CHOVANCOVÁ, Barbora

Základní údaje

Originální název

Mediation in Legal English Teaching

Název česky

Mediace ve výuce právnické angličtiny

Autoři

CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, Bialystok, De Gruyter Open, 2016, 2199-6059

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/16:00089455

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

ESP; právní angličtina; mluvní dovednosti

Klíčová slova anglicky

ESP; legal English; speaking skills

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2017 11:39, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

Mediation is a language activity that has been unjustly neglected when preparing law students for their future professional careers. When trained in a professional context, students need to develop and improve complex communicative skills. These include not only the traditional language skills such as reading, writing, listening and speaking, but also more advanced skills such as summarizing, providing definitions, changing registers etc. All these are involved in the students’ acquisition of ‘soft skills’ that are particularly important for students of law since much of their future work involves interpersonal lawyer-client interaction. This article argues that mediation is a crucial (though previously underestimated) skill and that law-oriented ESP instruction should provide training aimed at developing this skill. Showing a practical application of this approach, the paper demonstrates that mediation can be successfully integrated in the legal English syllabus and make the learning of legal English more effective.

Česky

Mediace představuje opomíjenou jazykovou dovednost, která může najít uplatnění ve výuce studentů práva. Komunikační dovednosti právníků v oblasti cizojazyčné komunikace zahrnují nejen čtení, psaní, mluvení a poslech, ale také pokročilejší techniky jako sumarizace významu, přeformulování, vysvětlování atd. Jedná se o tzv. "soft skills", které nacházejí uplatnění např. v oblasti komunikace mezi právníky a klienty. Článek rozvíjí teorii mediace jako jazykové dovednosti a na příkladu výuky právní angličtiny ilustruje způsoby, jakými lze tuto dovednost budovat ve výuce odborného studia cizích jazyků.