2016
Mediation in Legal English Teaching
CHOVANCOVÁ, BarboraZákladní údaje
Originální název
Mediation in Legal English Teaching
Název česky
Mediace ve výuce právnické angličtiny
Autoři
CHOVANCOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Studies in Logic, Grammar and Rhetoric, Bialystok, De Gruyter Open, 2016, 2199-6059
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/16:00089455
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky
ESP; právní angličtina; mluvní dovednosti
Klíčová slova anglicky
ESP; legal English; speaking skills
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 11. 4. 2017 11:39, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
V originále
Mediation is a language activity that has been unjustly neglected when preparing law students for their future professional careers. When trained in a professional context, students need to develop and improve complex communicative skills. These include not only the traditional language skills such as reading, writing, listening and speaking, but also more advanced skills such as summarizing, providing definitions, changing registers etc. All these are involved in the students’ acquisition of ‘soft skills’ that are particularly important for students of law since much of their future work involves interpersonal lawyer-client interaction. This article argues that mediation is a crucial (though previously underestimated) skill and that law-oriented ESP instruction should provide training aimed at developing this skill. Showing a practical application of this approach, the paper demonstrates that mediation can be successfully integrated in the legal English syllabus and make the learning of legal English more effective.
Česky
Mediace představuje opomíjenou jazykovou dovednost, která může najít uplatnění ve výuce studentů práva. Komunikační dovednosti právníků v oblasti cizojazyčné komunikace zahrnují nejen čtení, psaní, mluvení a poslech, ale také pokročilejší techniky jako sumarizace významu, přeformulování, vysvětlování atd. Jedná se o tzv. "soft skills", které nacházejí uplatnění např. v oblasti komunikace mezi právníky a klienty. Článek rozvíjí teorii mediace jako jazykové dovednosti a na příkladu výuky právní angličtiny ilustruje způsoby, jakými lze tuto dovednost budovat ve výuce odborného studia cizích jazyků.