NOVÁKOVÁ, Eva. Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy. In Jiřina Novotná. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV. Masarykova univerzita, 2015, s. 61-65. ISBN 978-80-210-8146-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učební úlohy s různou obtížností jako nástroj řízení učební činnosti žáků a jejich řešení žáky primární školy
Název anglicky Learning tasks of varying difficulty as a tool of management of learning activities and their solution of primary school pupils
Autoři NOVÁKOVÁ, Eva.
Vydání Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV, od s. 61-65, 5 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8146-8
Klíčová slova česky Učební úloha; regulativní parametr učební úlohy; kognitivní náročnost učební úlohy; žák primární školy; žák s nadáním pro matematiku.
Klíčová slova anglicky Learning task; Regulatory parameter of learning tasks; cognitive complexity of learning tasks; primary school pupil; gifted pupils in Mathematics.
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Eva Nováková, Ph.D., učo 233560. Změněno: 21. 3. 2016 09:26.
Anotace
Příspěvek reflektuje současnou vzdělávací praxi na školách běžného typu, kde se ve třídách setkávají žáci s různými vzdělávacími potřebami a odlišnou úrovní matematických schopností. Uvádíme námět matematických učebních úloh, v nichž výchozí, minimální či optimální úroveň obtížnosti zaměřená na „průměrného“ žáka je východiskem pro úlohu vyšší kognitivní náročnosti určenou pro žáka s nadáním pro matematiku a související ukázky žákovských řešení.
Anotace anglicky
The article reflects current educational practice in mainstream schools, where pupils with different educational needs and different levels of mathematical ability come together in classrooms. It offers mathematical learning tasks of the default minimum or optimum level of difficulty focusing on the "average" pupil forming the basis for tasks of higher cognitive complexity designed for gifted pupils in Mathematics. Related examples of pupils' solutions are included.
VytisknoutZobrazeno: 19. 8. 2024 06:30