BILOVÁ, Štěpánka. Preparing consciously, practicing effectively (English for Law). In Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Preparing consciously, practicing effectively (English for Law)
Název česky Jak se připravit pečlivě a procvičovat efektivně (Právnická angličtina)
Autoři BILOVÁ, Štěpánka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices, 2015.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14640/15:00086828
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova česky komunikační cvičení; technologie ve výuce; aktivní příprava; kombinované studium
Klíčová slova anglicky communication activities; ICT in teaching; active preparation; part-time students
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 8. 4. 2016 15:01.
Anotace
The work of university part-time students in language courses is affected mainly by a reduced number of in-class sessions, which may lead to limiting communicative components of the lessons This paper introduces interactive activities included in the innovated syllabus of English for International Trade Law in a part-time bachelor’ s degree programme at the Faculty of Law, Masaryk University, neverthless, the mentioned examples can be adapted to various other ESP settings. The paper describes several complex activities, presents examples of students’ work, discusses benefits and drawbacks of individual tasks and suggests further alternatives. The activities combine pre-session preparation and in-class work. When preparing the students should be well aware of the aims of the tasks to be able to produce a piece of work which will enable them to practice the language effectively. The activities are designed to support students’ critical thinking and to eliminate "paste & copy" approach. As a whole, they lead to more personalized, communicative and creative tasks.
Anotace česky
Práce studentů kombinovaného studia bývá v jazykových předmětech ovlivněna zejména sníženou hodinovou dotací, což může vést k omezení komunikačních cvičení. Tento příspěvek prezentuje příklady interaktivních úkolů z inovovaného sylabu kurzu Angličtiny pro právo mezinárodního obchodu nabízeného v rámci bakalářského studia na PrF MU, uvedené ukázky však lze aplikovat na odbornou angličtinu jiných oborů. Prezentace představuje několik komplexních aktivit, uvádí příklady výsledků, hodnotí výhody a nevýhody jednotlivých cvičení a navrhuje možné alternativy. V aktivitách se prolíná domácí příprava a práce v semináři, přičemž je důležité, aby si studenti uvědomovali cíle jednotlivých úkolů. Uvedené aktivity by měli podpořit kritické myšlení a do určité míry odstranit odpovědi formou zkopírovaného textu. Celkově vedou k sérii cvičení, které odrážejí individuální přístup, avšak podporují komunikaci a kreativitu.
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MUNázev: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 7. 2024 15:28