BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ. Gifted pupils with concurrent specific learning disorders. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 6 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Gifted pupils with concurrent specific learning disorders
Název česky Nadaní žáci se souběžnou specifickou poruchou učení
Autoři BLAŽKOVÁ, Růžena a Milena VAŇUROVÁ.
Vydání první. Brno, 6 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Přehledové a vzdělávací texty
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky nadaní žáci se specifickou poruchou učení,vyučování matematice,první stupeň ZŠ
Klíčová slova anglicky gifted pupils with specific learning disorders, teaching mathematics, primary school
Změnil Změnila: RNDr. Růžena Blažková, CSc., učo 310. Změněno: 21. 3. 2016 08:48.
Anotace
Among various groups of primary school pupils there is a special group of pupils requiring teachers´ special attentions. These pupils are specific for their dual exceptionality, which is the manifestation of the mathematics gift combined with the specific learning or behavioural disability. Pupils who are gifted and at the same time suffer from the learning disability are able to perform extremely well, but their performance is hampered by their disability. The process of their identification is demanding for the teacher, because their disability is very often compensated by the pupils themselves, or they are able to disguise it. The text presents abilities and handicaps of gifted pupils with specific learning disorders (SLD), some characteristics of a pupil gifted in mathematics with the reading disorder and work samples of the gifted pupil in mathematics with the concurrent dyslexia and dysgraphia.
Anotace česky
Zvláštní pozornost učitelů vyžaduje skupina žáků tzv. dvojí výjimečnosti, tj. žáků, u kterých se projevuje kombinace matematického nadání spolu se specifickou poruchou učení nebo chování. Žáci, kteří jsou nadaní a zároveň mají poruchu učení, jsou schopni podávat vynikající výkon, ale ten je někdy znesnadňován právě specifickou poruchou učení. V textu jsou uvedeny schopnosti a handicapy nadaných žáků s SPU, některé charakteristiky matematicky nadaného žáka s poruchou učení a ukázky práce matematicky nadaného žáka se souběžnou dyslexií a dysgrafií.
Návaznosti
MUNI/FR/1393/2014, interní kód MUNázev: Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice
Investor: Masarykova univerzita, Příprava studijních materiálů v anglickém jazyce pro přípravu budoucích učitelů k práci se žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v matematice
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:27