M 2015

Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů V.

NOVOTNÁ, Jiřina

Základní údaje

Originální název

Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů V.

Název česky

Moderní trendy ve výuce matematiky a přírodovědných předmětů V.

Název anglicky

Modern trends in the teaching of mathematics and science subjects V

Autoři

NOVOTNÁ, Jiřina

Vydání

2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Uspořádání konference

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

Moderní trendy, matematika, přírodovědné předměty, didaktiky

Klíčová slova anglicky

modern trends, mathematics, science, didactics
Změněno: 9. 3. 2016 05:56, PhDr. Jiřina Novotná, Ph.D.

Anotace

V originále

Konference „Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů V“ je výstupem z projektu CYKO. Projekt CYKO je uskutečňován na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, jeho řešitelem je pan proděkan doc. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., vedoucí Institutu výzkumu školního vzdělávání. V současné době, charakterizované nezájmem mladé generace o matematiku a přírodovědné předměty, hraje velkou roli motivace ke studiu těchto předmětů. Hlavně otázce motivace v matematice a přírodních vědách je věnován předložený sborník. Práce s matematickou tématikou jsou věnovány perspektivním metodám ve výuce algebry, geometrie a informatiky. Přírodovědně zaměřené práce se zabývají zajímavými přírodními jevy a otázkami didaktickými. Autoři sborníku doufají, že jejich práce poslouží jako inspirace pro práci učitelů na všech typech škol a pomůže zvýšit zájem mladé generace o matematiku a přírodní vědy.

Anglicky

The Conference “Modern Trends in Education of Mathematics and Science V” is an output of the CYKO project. This project is realised at the Faculty of Education Masaryk University, supervised by doc. PhDr. Tomáš Janík, PhD, head of the Institute of School Education. In present times, characterised by lack of interest of young generation in mathematics, physics and chemistry, plays leading role motivation. The question of motivation in mathematics and science is solved in present proceedings. Mathematically oriented works deal with perspective educational methods in algebra, geometry and informatics. Sciences, focused work dealing with interesting natural phenomena and issues didactic (teaching of practical lessons and supplements of textbooks). The authors of proceedings hope that their works will be inspiration for teachers at basic schools in their difficult work.