KOVÁŘOVÁ, Alena. Deutsche Phonetik und Phonologie im DaF-Unterricht. In Výukový pobyt na Otto von Guericke-Universität Magdeburg v rámci programu Erasmus+. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Deutsche Phonetik und Phonologie im DaF-Unterricht
Název česky Fonetika a fonologie němčiny ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Název anglicky German Phonetics and Phonology in German as foreign language education.
Autoři KOVÁŘOVÁ, Alena.
Vydání Výukový pobyt na Otto von Guericke-Universität Magdeburg v rámci programu Erasmus+ 2015.
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Němčina jako cizí jazyk, výuka výslovnosti, odstraňování výslovnostních chyb, fonetická analýza německého textu
Klíčová slova anglicky German as a foreign language, unteaching of mistakes on pronunciation, phonetic analysis of German texts
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: PhDr. Alena Kovářová, učo 2647. Změněno: 1. 3. 2016 15:25.
Anotace
Die Vermittlung der deutschen Sprache an Grund- und Mittelschulen ist heute vorwiegend auf den Bereich der Grammatik und die Erweiterung des Wortschatzes gerichtet. Der Einübung einer korrekten Aussprache wird praktisch keine oder nur minimale Aufmerksamkeit gewidmet. Die Studierenden der deutschen Sprache bekommen erst im 1. Studienjahr an der Pädagogischen Fakultät systematische Erläuterungen über die deutsche Aussprache und über die typischen Aussprachefehler tschechischer Muttersprachler. Einen wesentlichen Teil des Unterrichts bildet Analyse deutscher Texte aus phonetischer Sicht.
Anotace česky
Výuka německého jazyka na základních a středních školách je v současné době zaměřena převážně na oblast gramatiky a na rozšiřování slovní zásoby. Nácviku správné výslovnosti němčiny se prakticky nevěnuje téměř žádná, případně jen minimální pozornost. Studenti německého jazyka se až v 1. ročníku na pedagogické fakultě setkávají se systematickým výkladem o německé výslovnosti a informacemi o výslovnostních chybách českých rodilých mluvčích. Podstatnou součástí výuky je analýza německého textu z fonetického hlediska.
Anotace anglicky
Teaching of German as a foreign language in grammar and middle schools is nowadays focused mostly on grammar and vocabulary. To the practicing of proper German pronunciation is paid little or no attention. Students encounter a systematic explanation of German language pronunciation only during their first year at the Faculty of Education. Here they learn about typical mistakes in pronunciation made by the Czech native speakers. An important part of the study is a phonetic analysis of a German text.
VytisknoutZobrazeno: 27. 9. 2024 00:58