D 2015

Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie

JANČÁŘ, Luděk

Základní údaje

Originální název

Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie

Název česky

Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie

Název anglicky

Research of the effectiveness of computational tests writting as a part of the motivation to the written part of the exam from the analytical chemistry

Autoři

JANČÁŘ, Luděk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV, od s. 103-108, 6 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00086850

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8146-8

Klíčová slova česky

výzkum; účinnost výuky; výpočetní testy; analytická chemie; chemické výpočty

Klíčová slova anglicky

research; effectiveness of education; calculation tests; analytical chemistry; chemical calculations

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2016 14:47, doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.

Anotace

V originále

V příspěvku je podrobně rozebráno a statisticky zpracováno využití psaní dílčích krátkých výpočetních testů (výpočty z chemického vzorce a z chemické rovnice, výpočty a vzájemné přepočty koncentrací, výpočty pH roztoků a výpočty v odměrné analýze) jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie. Respondenty výzkumu tvořily 2 ročníky (2012/2013 a 2014/2015) studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně oboru Pedagogické asistentství chemie.

Anglicky

In this paper the use of writting of short calculation tests (calculations from the chemical formula and from the chemical equation, calculations and reciprocal conversions of concentrations, calculations of pH of solutions and calculations in the volumetry) as a part of the motivation to the written part of the exam from the analytical chemistry is discussed in detail and statistically evaluated. Two years of students (2012/2013, 2014/2015) from the 2nd year of the Faculty of Education of the Masaryk university (branch of study chemistry teaching) were as respondents in this research.