2015
Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie
JANČÁŘ, LuděkZákladní údaje
Originální název
Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie
Název česky
Výzkum účinnosti psaní výpočetních testů jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie
Název anglicky
Research of the effectiveness of computational tests writting as a part of the motivation to the written part of the exam from the analytical chemistry
Autoři
JANČÁŘ, Luděk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách IV, od s. 103-108, 6 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00086850
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8146-8
Klíčová slova česky
výzkum; účinnost výuky; výpočetní testy; analytická chemie; chemické výpočty
Klíčová slova anglicky
research; effectiveness of education; calculation tests; analytical chemistry; chemical calculations
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 29. 2. 2016 14:47, doc. RNDr. Luděk Jančář, CSc.
V originále
V příspěvku je podrobně rozebráno a statisticky zpracováno využití psaní dílčích krátkých výpočetních testů (výpočty z chemického vzorce a z chemické rovnice, výpočty a vzájemné přepočty koncentrací, výpočty pH roztoků a výpočty v odměrné analýze) jako součást motivace k písemné části zkoušky z analytické chemie. Respondenty výzkumu tvořily 2 ročníky (2012/2013 a 2014/2015) studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně oboru Pedagogické asistentství chemie.
Anglicky
In this paper the use of writting of short calculation tests (calculations from the chemical formula and from the chemical equation, calculations and reciprocal conversions of concentrations, calculations of pH of solutions and calculations in the volumetry) as a part of the motivation to the written part of the exam from the analytical chemistry is discussed in detail and statistically evaluated. Two years of students (2012/2013, 2014/2015) from the 2nd year of the Faculty of Education of the Masaryk university (branch of study chemistry teaching) were as respondents in this research.