NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Životní koučování při vzdělávání mladých lidí? Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých. Agentura DAHA s.r.o., 2015, roč. 19, č. 4, s. 13-22. ISSN 1211-6378.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Životní koučování při vzdělávání mladých lidí?
Název česky Životní koučování při vzdělávání mladých lidí?
Název anglicky Life coaching in young people educating?
Autoři NAVRÁTILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých, Agentura DAHA s.r.o. 2015, 1211-6378.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50600 5.6 Political science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00086851
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky mladí lidé; identita; rozvoj potenciálu; rozvoj individuálního myšlení; životní koučování
Klíčová slova anglicky young people; identity; development of potential; development of individual thinging; life coaching
Změnil Změnila: Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., učo 45609. Změněno: 20. 10. 2018 15:40.
Anotace
V zájmu zajištění co nejlepší přípravy mladých lidí na jejich budoucí profesi a život, stojí v popředí úvaha, jaké metody a přístupy využívat, aby se mladí dokázali prosadit jak v profesním, tak osobním životě. Vzdělávací systémy, jež jsou velmi často úzce zaměřené na dosahování co nejlepších studijních výsledků, nezřídka opomíjejí individualitu myšlení, jež zaniká v uniformitě jednotného evaluačního systému hodnocení studijních výsledků. Ukazuje se však, že nejlepší studijní výsledky nejsou zárukou, že mladý člověk v budoucnosti obstojí ve svém životě či profesi (Goleman, 1999). Tato stať navazuje na myšlenky autorů zdůrazňujících požadavek, aby vzdělávání zohledňovalo individuální potenciál, umožňovalo rozvíjet kreativitu a osobní talenty a především rozvíjelo myšlení, které je základem pro dosahování osobní excelence mladých lidí (Peterson a Seligman 2004; Seligman, 2003; Saleebey, 2006, Lopez a Louis, 2009). Cílem příspěvku je diskutovat, zda je možné chápat životní koučování jako nástroj rozvoje individuálního myšlení, potenciálu a identity mladých lidí.
Anotace anglicky
: In order to provide the best possible preparation of young people for their future career and life, at the forefront is the consideration, what methods and approaches could be used so that the young person could break through in both professional and personal life. Education systems are often narrowly focused on achieving the best possible study results. Often they neglect the individuality of thinking, which may vanish in the uniformity of the unified evaluation system of learning outcomes. But it turns out that the best study results are not a guarantee that a young person in the future will stand good in his life or profession (Goleman, 1999). This paper takes into consideration the ideas of the authors that accentuate the requirement that the education take into account the individual potential, facilitate developing of creativity and personal talent and above all develop thinking, which is essential for achieving of personal perfection of young people (Peterson and Seligman 2004; Seligman, 2003; Saleebey, 2006 Lopez and Louis, 2009). The aim of this paper is to discuss whether it is possible to understand the life coaching as a tool of development of individual thought and of identity among young people.
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:28