Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1337888, author = {Navrátilová, Jitka}, article_number = {4}, keywords = {young people; identity; development of potential; development of individual thinging; life coaching}, language = {cze}, issn = {1211-6378}, journal = {Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých}, title = {Životní koučování při vzdělávání mladých lidí?}, volume = {19}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1337888 AU - Navrátilová, Jitka PY - 2015 TI - Životní koučování při vzdělávání mladých lidí? JF - Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých VL - 19 IS - 4 SP - 13-22 EP - 13-22 PB - Agentura DAHA s.r.o. SN - 12116378 KW - young people KW - identity KW - development of potential KW - development of individual thinging KW - life coaching N2 - V zájmu zajištění co nejlepší přípravy mladých lidí na jejich budoucí profesi a život, stojí v popředí úvaha, jaké metody a přístupy využívat, aby se mladí dokázali prosadit jak v profesním, tak osobním životě. Vzdělávací systémy, jež jsou velmi často úzce zaměřené na dosahování co nejlepších studijních výsledků, nezřídka opomíjejí individualitu myšlení, jež zaniká v uniformitě jednotného evaluačního systému hodnocení studijních výsledků. Ukazuje se však, že nejlepší studijní výsledky nejsou zárukou, že mladý člověk v budoucnosti obstojí ve svém životě či profesi (Goleman, 1999). Tato stať navazuje na myšlenky autorů zdůrazňujících požadavek, aby vzdělávání zohledňovalo individuální potenciál, umožňovalo rozvíjet kreativitu a osobní talenty a především rozvíjelo myšlení, které je základem pro dosahování osobní excelence mladých lidí (Peterson a Seligman 2004; Seligman, 2003; Saleebey, 2006, Lopez a Louis, 2009). Cílem příspěvku je diskutovat, zda je možné chápat životní koučování jako nástroj rozvoje individuálního myšlení, potenciálu a identity mladých lidí. ER -
NAVRÁTILOVÁ, Jitka. Životní koučování při vzdělávání mladých lidí? \textit{Andragogika, čtvrtletník pro vzdělávání dospělých}. Agentura DAHA s.r.o., 2015, roč.~19, č.~4, s.~13-22. ISSN~1211-6378.
|