MIŠKOV, Jan a Tomáš BÁRTEK. Potenciál her ve vzdělávání a získávání využitelných schopností. In Safer Internet Day. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Potenciál her ve vzdělávání a získávání využitelných schopností
Název anglicky The potential of games in education and the acquisition of useful skills
Autoři MIŠKOV, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) a Tomáš BÁRTEK (203 Česká republika).
Vydání Safer Internet Day, 2014.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 20206 Computer hardware and architecture
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL událost na sociální síti
Kód RIV RIV/00216224:14230/14:00086867
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
Klíčová slova česky persvazivní hry; vzdělávání; internetová bezpečnost; rating; gamifikace; magický kruh; závislost
Klíčová slova anglicky persuasive games; education; internet safety; rating; gamification; magic circle; addiction
Změnil Změnil: Mgr. Jan Miškov, učo 140427. Změněno: 2. 3. 2016 01:41.
Anotace
Příspěvek v rámci Dne bezpečnějšího internetu na Katedře mediálních studií a žurnalistiky FSS MU nejprve vymezil pojem hra jako takový, dále se věnoval typům her a jejich různým podobám v kultuře a společnosti, konkrétně se kupř. zaměřil na hry persvazivní, sportovní i na tzv. larpy. V souvislosti s prorůstáním herních prvků do každodenního života byl zmiňován aktuální fenomén gamifikace. Z hlediska vhodnosti pro cílové skupiny jsme dále pojednávali o ratingu počítačových her, o roli rodičů při regulaci přístupnosti ke hrám a internetu obecně. Následně jsme se s přítomnými posluchači zejména z řad učitelů středních škol bavili o možnostech využití her ve vzdělávání, o konkrétních aplikacích ve výuce a jejich potenciálů pro získávání využitelných schopností. Závěrem prezentace shrnula přínosy i negativa her pro studenty. Po projekci dokumentu o závislosti na počítačových hrách proběhla odborná diskuze k dané problematice.
Anotace anglicky
In our talk under the Safer Internet Day at Department of media studies and journalism of Faculty of social studies at Masaryk University we first defined the concept of the game as such, then the types of games and their various forms in culture and society, e.g. persuasive games, sports and so called larps among others. In the context of spreading the game elements into everyday life we referred to the current phenomenon of gamification. In terms of suitability for target groups we were also dealing with a rating of computer games, role of parents in regulating access to games and the internet in general. Next we presented to the audience, mainly secondary school teachers, the possibilities of using games in education, specific applications in teaching and their potential for the acquisition of useful skills. Finally, the presentation summarized the benefits and drawbacks of games for the students. After the screening of a document about the addiction on computer games discussion with experts was held on the issue.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 16:19