2015
Pozitiva a rizika související s počítačovou sítí internet pro žáky základní školy
PETINISOVÁ, Tereza a Petr KACHLÍKZákladní údaje
Originální název
Pozitiva a rizika související s počítačovou sítí internet pro žáky základní školy
Název česky
Pozitiva a rizika související s počítačovou sítí internet pro žáky základní školy
Název anglicky
Positives and Risks Associated with the Internet Network for Primary School Pupils
Autoři
PETINISOVÁ, Tereza a Petr KACHLÍK
Vydání
1. vyd. Brno, Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii, od s. 167-182, 16 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8131-4
Klíčová slova česky
bezpečnost; dotazník; internet; počítač; riziko; škola; volný čas; výzkum; web; žák
Klíčová slova anglicky
safety; questionnaire; internet; computer; risk; school; leisure; research; web, pupil
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2016 21:11, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.
V originále
Bylo provedeno výzkumné šetření, které si kladlo za cíl zmapovat trávení volného času, pozitiva a rizika související s moderními informačními a komunikačními technologiemi. Pomocí anonymního dotazníku o 20 položkách byl osloven vzorek 150 žáků 1. stupně ze dvou záměrně vybraných základních škol ze severomoravského regionu. Polovina dětí tráví svůj volný čas u počítače, třetina na sociálních sítích. I když je patrná touha respondentů po pobytu venku, třetina sportuje pouze ve škole v hodinách tělesné výchovy. Tři čtvrtiny vzorku mají doma přístup k internetu, jehož potenciálně rizikový obsah není pro 90 % dětí nijak omezován. Sotva polovina rodičů sleduje, které webové stránky jejich děti navštěvují, otázka počítačové bezpečnosti je značně podceňována.
Anglicky
The research was aimed at mapping of leisure time activities, positives and risks relating to modern information and communication technologies. There had been compiled an anonymous questionnaire consisting of 20 items for 150 pupils attending two deliberately selected primary schools located in the North Moravian region. A half of respondent children regularly spend their free time at the computer, a third of children on social networks. Even though there is the apparent desire of the respondents to stay outside, a third of them do sports only in Physical Education lessons in school. Three quarters of respondents have the Internet access at home, 90% of children are not limited by potentially harmful content. Hardly a half of parents control the web pages visited by their children, thus, the matter of cybersecurity has been greatly underestimated.