MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Tomáš JANÍK. Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech. In 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech
Autoři MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Tomáš JANÍK.
Vydání 23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky videozáznam; vzdělávání učitelů; profesní vidění;
Změnil Změnila: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D., učo 102818. Změněno: 6. 3. 2016 12:13.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka při pozorování videosekvencí výuky (jakožto dimenze profesního vidění) a jeho změny po absolvování videoklubů, programu dalšího vzdělávání založeného na skupinové analýze videozáznamů výuky. Rozhovory s respondenty před a po účasti ve videoklubu byly analyzovány pomocí deduktivního kategoriálního systému. Ukazuje se, že po videoklubech učitelé více tematizují obsahy a cíle, což je v souladu s cíli intervence.
Anotace anglicky
The paper focuses on selective attention of EFL teachers (as a dimension of professional vision) and its changes after participation in videoclubs, professional development programme based on collaborative analysis of classroom video sequences. Interviews with teachers before and after videoclubs were analysed using a theory-driven coding scheme. The appears that the teachers focused more on content and aims after participating in videoclubs, which was in line with the aims of the intervention.
Návaznosti
GA13-21961S, projekt VaVNázev: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 00:27