k 2015

Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Tomáš JANÍK

Základní údaje

Originální název

Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech

Autoři

MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ a Tomáš JANÍK

Vydání

23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

videozáznam; vzdělávání učitelů; profesní vidění;
Změněno: 6. 3. 2016 12:13, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka při pozorování videosekvencí výuky (jakožto dimenze profesního vidění) a jeho změny po absolvování videoklubů, programu dalšího vzdělávání založeného na skupinové analýze videozáznamů výuky. Rozhovory s respondenty před a po účasti ve videoklubu byly analyzovány pomocí deduktivního kategoriálního systému. Ukazuje se, že po videoklubech učitelé více tematizují obsahy a cíle, což je v souladu s cíli intervence.

Anglicky

The paper focuses on selective attention of EFL teachers (as a dimension of professional vision) and its changes after participation in videoclubs, professional development programme based on collaborative analysis of classroom video sequences. Interviews with teachers before and after videoclubs were analysed using a theory-driven coding scheme. The appears that the teachers focused more on content and aims after participating in videoclubs, which was in line with the aims of the intervention.

Návaznosti

GA13-21961S, projekt VaV
Název: Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Investor: Grantová agentura ČR, Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)