Detailed Information on Publication Record
2015
Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech
MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ and Tomáš JANÍKBasic information
Original name
Výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka před a po účasti ve videoklubech
Authors
MINAŘÍKOVÁ, Eva, Michaela PÍŠOVÁ, Klára ULIČNÁ and Tomáš JANÍK
Edition
23. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
videozáznam; vzdělávání učitelů; profesní vidění;
Změněno: 6/3/2016 12:13, Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na výběrové zaměření pozornosti učitelů anglického jazyka při pozorování videosekvencí výuky (jakožto dimenze profesního vidění) a jeho změny po absolvování videoklubů, programu dalšího vzdělávání založeného na skupinové analýze videozáznamů výuky. Rozhovory s respondenty před a po účasti ve videoklubu byly analyzovány pomocí deduktivního kategoriálního systému. Ukazuje se, že po videoklubech učitelé více tematizují obsahy a cíle, což je v souladu s cíli intervence.
In English
The paper focuses on selective attention of EFL teachers (as a dimension of professional vision) and its changes after participation in videoclubs, professional development programme based on collaborative analysis of classroom video sequences. Interviews with teachers before and after videoclubs were analysed using a theory-driven coding scheme. The appears that the teachers focused more on content and aims after participating in videoclubs, which was in line with the aims of the intervention.
Links
GA13-21961S, research and development project |
|