a 2015

Příprava na školní chemický experiment jako business plán

PLUCKOVÁ, Irena, Alžběta MÁLKOVÁ a Monika ŠINDELKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Příprava na školní chemický experiment jako business plán

Název anglicky

School experiment in chemistry as a business plan

Autoři

PLUCKOVÁ, Irena, Alžběta MÁLKOVÁ a Monika ŠINDELKOVÁ

Vydání

XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7844-4

Klíčová slova česky

chemický experiment; výzkum PISA; znalost; marketingový plán; finanční gramotnost

Klíčová slova anglicky

Chemical experiment; PISA; knowledge; marketing plan; financial literacy
Změněno: 16. 3. 2016 10:20, PhDr. Mgr. Monika Bortlíková

Anotace

V originále

Poslední výzkumy PISA hovoří o velmi dobrém postavení českých žáků v oblasti finanční gramotnosti. Naopak přírodovědné znalosti českých žáků jsou za celoevropským průměrem. V následujícím textu popisujeme poněkud nekonvenční myšlenku aplikace poznatků vycházejících z finanční gramotnosti a marketingu na přípravu školního chemického experimentu. Prozatím byla tato aplikace zavedena v rámci školního chemického pokusnictví a didaktiky chemie studentů následného magisterského studia učitelství chemie. Využití marketingových strategií v přípravě na chemický experiment přijali studenti pozitivně.

Anglicky

Recent research PISA talks about the very good position of Czech students in financial literacy. Conversely scientific knowledge of Czech students is under European average.The following text describes the unconventional applications of knowledge based on idea financial literacy and marketing training school in chemical experiment. For now, this application has been introduced in subjects (chemical experimentation and didactics of chemistry) for master's degree students. Students react positively.