C 2016

Cyberbullying in Europe: A Review of Evidence from Cross-National Data

GÖRZIG, Anke a Hana MACHÁČKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Cyberbullying in Europe: A Review of Evidence from Cross-National Data

Autoři

GÖRZIG, Anke (826 Velká Británie a Severní Irsko, garant) a Hana MACHÁČKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hauppauge, A social-ecological approach to cyberbullying, od s. 295-326, 32 s. A social-ecological approach to cyberbullying, 2016

Nakladatel

Nova Publishing

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14230/16:00089510

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-63483-755-2

Klíčová slova anglicky

cyberbullying; cyberaggression; socio-ecological approach
Změněno: 22. 3. 2016 08:37, doc. Mgr. et Mgr. Hana Macháčková, Ph.D.

Anotace

V originále

Cyberbullying is a growing concern and a negative consequence associated with children’s and adolescents’ increasing accessibility to the internet and digital technologies. Children and adolescents are accessing the internet and these technologies at younger and younger ages, leaving some of them vulnerable to cyberbullying. As a new phenomenon, cyberbullying might be best understood as a complex process resulting from the interplay among the individual and multiple environments. To this end, this groundbreaking book provides a new framework for understanding cyberbullying perpetration and victimization. Utilizing the social-ecological perspective to describe how personal factors and multiple environments contribute to cyberbullying, the book compiles research on these topics from international researchers in developmental psychology, social psychology, counseling, school psychology, social work, criminology, law, and clinical psychology. Providing critical information about individual and contextual predictors of cyberbullying, the authors provide new practices and policies for addressing these behaviors.

Návaznosti

EE2.3.30.0037, projekt VaV
Název: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce