PETRŮ, Michaela and Hana CÍDLOVÁ. Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii (The influence of the use of quizzes, puzzles, riddles, etc. on the results of the educational process in chemistry). In Šulcová Renata, Matúš Ivan (eds.). 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. první. Praha: Nakladatelství P3K s.r.o., 2016, p. 99-104. ISBN 978-80-87343-59-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv využití kvízů, rébusů, hádanek apod. na výsledky výchovně-vzdělávacího procesu v chemii
Name (in English) The influence of the use of quizzes, puzzles, riddles, etc. on the results of the educational process in chemistry
Authors PETRŮ, Michaela (203 Czech Republic) and Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition první. Praha, 11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie. Sborník příspěvků. p. 99-104, 6 pp. 2016.
Publisher Nakladatelství P3K s.r.o.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/16:00089511
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-87343-59-3
Keywords (in Czech) Chemie; výuka; interdisciplinarita; motivace; dotazník; test.
Keywords in English Chemistry; teaching; interdisciplinarity; motivation; questionnaire; test.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr., učo 761. Changed: 15/3/2016 16:13.
Abstract
Výzkumy prokázaly, že po chemických experimentech je nejpožadovanější činností žáků při hodinách chemie hraní chemicky zaměřených her, luštění chemických křížovek, kvízů apod. Použití tohoto prostředku ve výuce je ve srovnání s chemickými experimenty bezpečné a dostupné, jeho cílenému využití je v odborné literatuře věnována poměrně velká pozornost. Předkládáme některé zkušenosti s využitím databáze dvouoborových interdisciplinárních úloh určených pro výuku chemie (výsledky dvouletého výzkumu mezi cca 900 žáky 8. a 9. tříd základních škol).
Abstract (in English)
Research has shown that after chemical experiments, the most desired work of students during their hours of chemistry is playing chemically oriented games, solving chemical crosswords, quizzes etc. The use of this resource in the classroom is, compared with chemical experiments, safe and accessible. To its targeted use, a relatively great attention is devoted in the literature. We present some experience using databases of two-subjects interdisciplinary tasks for teaching chemistry (the results of two years of research among 900 pupils of 8th and 9th grades of primary schools).
PrintDisplayed: 5/5/2024 19:07