PELÁNEK, Radek a Petr JARUŠEK. Student Modeling Based on Problem Solving Times. International Journal of Artificial Intelligence in Education. 2015, roč. 25, č. 4, s. 493-519. ISSN 1560-4292. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s40593-015-0048-x.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Student Modeling Based on Problem Solving Times
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr JARUŠEK (203 Česká republika, domácí).
Vydání International Journal of Artificial Intelligence in Education, 2015, 1560-4292.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00086953
Organizační jednotka Fakulta informatiky
Doi http://dx.doi.org/10.1007/s40593-015-0048-x
UT WoS 000213961100002
Klíčová slova anglicky student modeling; problem solving; time
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 31. 3. 2016 14:57.
Anotace
Student modeling in intelligent tutoring systems is mostly concerned with modeling correctness of students' answers. As interactive problem solving activities become increasingly common in educational systems, it is useful to focus also on timing information associated with problem solving. We argue that the focus on timing is natural for certain types of educational problems and we describe a simple model of problem solving times which assumes a linear relationship between a latent problem solving skill and a logarithm of a time to solve a problem. The model is closely related to models from two different areas: the item response theory and collaborative filtering. We describe two parameter estimation techniques for the model and several extensions - models with multidimensional skill, learning, or variability of performance. We describe an application of the proposed models in a widely used computerized practice system. Using both simulated data and real data from the system we evaluate the model, analyse its parameter values, and discuss the insight into problem difficulty which the model brings.
VytisknoutZobrazeno: 6. 5. 2024 03:35