D 2015

Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy

PROCHÁZKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy

Název česky

Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy

Název anglicky

Attitudes of primary school teachers on the issue of eating disorders

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, ŠKOLA A ZDRAVÍ V 21. STOLETÍ: sborník za roky 2014 a 2015, od s. 376-382, 7 s. 2015

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/15:00089520

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8139-0

Klíčová slova česky

Postoj; sémantický diferenciál; interview; výchova ke zdraví; učitel;

Klíčová slova anglicky

Attitude; semantic differential; interview; health education; teacher;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 31. 3. 2020 05:51, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek „Postoje učitelů základních škol k problematice poruch příjmu potravy“ je zaměřen na výzkum postojů učitelů vyučujících na 2. stupni základních škol předmět Výchova ke zdraví či ekvivalent tohoto předmětu. Cílem výzkumného šetření, bylo zjistit rozdíl v postojích z hlediska aprobace učitele, pohlaví, věku a délky pedagogické praxe k různým aspektům poruch příjmu potravy. Jako výzkumný nástroj byl použit sémantický diferenciál. Doplňující výzkumnou metodu jsme zvolili polostrukturované interview.

Anglicky

The contribution of primary school teachers' attitudes toward eating disorders focuses on research into the attitudes of teachers in second grade primary school subject Health Education or the equivalent of this subject. The aim of the research was to determine the difference in the attitudes of teachers in terms of approvals, sex, age and length of teaching experience different aspects of eating disorders. As a research tool was used semantic differential. Additional research method we have chosen semi-structured interview.

Návaznosti

MUNI/A/0963/2015, interní kód MU
Název: Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Akronym: VOČaZ)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty