D 2015

Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving

MLÝNKOVÁ, Radka a Mary BENEDETTI

Základní údaje

Originální název

Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving

Název česky

Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: První krok k zlepšení

Autoři

MLÝNKOVÁ, Radka a Mary BENEDETTI

Vydání

Brno. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015, od s. 51-61, 11 s. 2015

Nakladatel

Mendelova univerzita v Brně

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

ISBN

978-80-7509-287-8

Klíčová slova česky

romští studenti; příprava učitelů; další vzdělávání učitelů; postoje studentů

Klíčová slova anglicky

Roma students; teacher preparation; teacher preparation; student attitudes
Změněno: 22. 3. 2016 17:42, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

As the initial step in the development of a teacher professional development program with the goal of improving educational outcomes for Roma students in Czech schools, the researchers surveyed pre-service teachers regarding their perceptions of and attitudes toward this student population. The 38-item survey was distributed to students in teacher preparation programs at Masaryk University in Autumn 2014. Results indicate a more positive perception of Roma students than expected among the 100+ respondents, but preliminary analysis indicates no correlation between positive perceptions and personal contact with Roma community members and knowledge of Roma culture. However, respondents expressed significant concern with their ability to work effectively with Roma students and voiced the need for additional professional development in this area. While additional research with in-service teachers is necessary, the results of this preliminary study point to the need for the inclusion of instruction targeting minority student populations in teacher education curricula.