2015
Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving
MLÝNKOVÁ, Radka a Mary BENEDETTIZákladní údaje
Originální název
Surveying and Assessing Pre-Service Teachers’ Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving
Název česky
Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: První krok k zlepšení
Autoři
MLÝNKOVÁ, Radka a Mary BENEDETTI
Vydání
Brno. Brno, Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015, od s. 51-61, 11 s. 2015
Nakladatel
Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
ISBN
978-80-7509-287-8
Klíčová slova česky
romští studenti; příprava učitelů; další vzdělávání učitelů; postoje studentů
Klíčová slova anglicky
Roma students; teacher preparation; teacher preparation; student attitudes
Změněno: 22. 3. 2016 17:42, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
As the initial step in the development of a teacher professional development program with the goal of improving educational outcomes for Roma students in Czech schools, the researchers surveyed pre-service teachers regarding their perceptions of and attitudes toward this student population. The 38-item survey was distributed to students in teacher preparation programs at Masaryk University in Autumn 2014. Results indicate a more positive perception of Roma students than expected among the 100+ respondents, but preliminary analysis indicates no correlation between positive perceptions and personal contact with Roma community members and knowledge of Roma culture. However, respondents expressed significant concern with their ability to work effectively with Roma students and voiced the need for additional professional development in this area. While additional research with in-service teachers is necessary, the results of this preliminary study point to the need for the inclusion of instruction targeting minority student populations in teacher education curricula.