k 2015

Interdisciplinary, collaborative, problem-based, content- and language-integrated: teaching and learning English in the 21st century

NĚMCOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Interdisciplinary, collaborative, problem-based, content- and language-integrated: teaching and learning English in the 21st century

Název česky

Interdisciplinary, collaborative, problem-based, content- and language-integrated: teaching and learning English in the 21st century

Autoři

NĚMCOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bremen Symposium, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/15:00087057

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

content and language integrated teaching and learning; interdisciplinary approach; collaborative and problem based approach

Klíčová slova anglicky

content and language integrated teaching and learning; interdisciplinary approach; collaborative and problem based approach

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 8. 4. 2016 14:59, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper reflects on a pilot course for science students developed within the Impact project at the Masaryk University Language Centre in Brno, Czech Republic. The main purpose of the presentation is to share the author’s experience as a coordinator of this course, in which a group of scientists from different disciplines and a group of language teachers collaborated on investigating a specific scientific problem. The paper ponders the feasibility of combining all the above-mentioned approaches in one course and suggests certain conditions necessary for such a scheme to succeed.

Česky

The paper reflects on a pilot course for science students developed within the Impact project at the Masaryk University Language Centre in Brno, Czech Republic. The main purpose of the presentation is to share the author’s experience as a coordinator of this course, in which a group of scientists from different disciplines and a group of language teachers collaborated on investigating a specific scientific problem. The paper ponders the feasibility of combining all the above-mentioned approaches in one course and suggests certain conditions necessary for such a scheme to succeed.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání