ČAPKA, František a Jaroslav VACULÍK. Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej. In Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej. první. Toruń: SOP Toruń, 2013, s. 59-63. ISBN 978-83-7352-204-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kierunki badań dydaktycznych v Republice Czeskiej
Název česky Zaměření didaktického bádání v České republice
Název anglicky The focus od educational research in the Czech republic
Autoři ČAPKA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Jaroslav VACULÍK (203 Česká republika, domácí).
Vydání první. Toruń, Toruńskie Spotkania Dydaktyczne X. Kierunki badań dydaktycznych. Kierunki zmian edukacji historycznej, od s. 59-63, 5 s. 2013.
Nakladatel SOP Toruń
Další údaje
Originální jazyk polština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60101 History
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00087104
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-83-7352-204-6
Klíčová slova česky didaktika dějepisu; školský zákon; vzdělávací program; školní předmět dějepis; člověk a společnost; učebnice dějepisu
Klíčová slova anglicky didaktics of history; education law; training program; the school subject history; man and society; history text books
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 6. 4. 2016 10:37.
Anotace
Zasadnicze zmiany polityczno-ekonomiczne w Czechoslowacji po 1989 r., co jest caľkowicie srozumiaľe, uwidoczniľy się takže w sferze szkolnictwa i nauczania historii. W mysl ustawy z 1990 r. obowiązek szkolny mial trwać 9 lat. W polowie lat 90. pierwszy etap szkoly podstawowej przedľužno do lat pięciu oraz wprowadzono obowiązkową 9. klasę. W 2004 r. przyjęto novą ustawę o szkolnictwie, która respektowala tendencje demokratyczne i pluralistyczne kstaľcenia powszechnego na świecie. 1 lipca 2007 r. zgodnie z tą ustawą wprowadzono tzw. Ramowy Program Kstaľcenia i Szkolny Program Kstaľcenia. Badania na podstawie dokumentów bieżącą analizę stanu Dydaktyka historii w szkolach w Czechach.
Anotace česky
Zásadní politicko-ekonomické změny v Československu po roce 1989 se přirozeně promítly i do školství a do výuky dějepisu. Zákonem z roku 1990 byla stanovena povinná školní docházka na 9 let, od poloviny 90. let byl první stupeň základní školy prodloužen na pět let a zaveden povinný 9. ročník. V roce 2004 byl přijat nový školský zákon, který respektoval demokratické a pluralitní trendy všeobecného vzdělávání ve světě. 1. červencem 2007 byl tímto zákonem zaveden tzv. Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Studie na základě výzkumu dokumentů provádí analýzu stavu současné didaktiky dějepisu na českých školách.
Anotace anglicky
The fundamental politico-economic changes in Czechoslowakia after 1989, naturally, also reflected in the education and in the teaching of history. The law of 1990 has been set compulsory education at 9 years, from the mid 90´s. the flight was the first grade of primary school was extended to five years and compulsory 9. year, outside of multi-annual grammar school. I 2004 was adopted a new education law, which respects the democratic and pluralistic trends of general education in the world. 1. Juli 2007 was this law introduced the socalled Framework educational programme and School educational programme. The study on the basis of research of dokuments is carried out the analysis of the current status of didactics of history at Czech schools.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 07:53