C 2015

Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku

KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku

Název česky

Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku

Název anglicky

Speech therapy of children of Roma ethnicity in preschool and early school age

Autoři

KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁ

Vydání

první. Brno, Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe, od s. 139-154, 16 s. 2015

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-8098-0

Klíčová slova česky

komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost; logopedická intervence;, Romové; romský jazyk; jazykové roviny

Klíčová slova anglicky

communication ability; impaired communication ability; speech therapy; Roma; Roma language; language levels

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2016 17:00, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační schopnosti a logopedickou intervenci u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku. Text předkládá teoretické poznatky o jazyce Romů, dále z oblasti logopedické problematiky, jazykových rovin a rozvoje komunikačních schopností. Výsledky kvalitativní části šetření vypovídají o projevech dětí romského etnika v rámci jednotlivých jazykových rovin, kvantitativní data představují názory rodičů, pedagogů a logopedů.

Anglicky

The chapter presents the results of the analysis focused on communication skills and speech intervention for children of Roma ethnicity in the preschool and early school age. The text presents the theoretical knowledge of the language of the Roma, as well as in the field of speech therapy issues, levels of language and development of communication skills. The results of the qualitative part of the survey indicate the manifestations of children of Roma ethnicity within individual language levels, quantitative data represent the opinions of parents, teachers and speech therapists.

Návaznosti

MUNI/A/1169/2014, interní kód MU
Název: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty