2015
Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku
KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁZákladní údaje
Originální název
Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku
Název česky
Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku
Název anglicky
Speech therapy of children of Roma ethnicity in preschool and early school age
Autoři
KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁ
Vydání
první. Brno, Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe, od s. 139-154, 16 s. 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-8098-0
Klíčová slova česky
komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost; logopedická intervence;, Romové; romský jazyk; jazykové roviny
Klíčová slova anglicky
communication ability; impaired communication ability; speech therapy; Roma; Roma language; language levels
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2016 17:00, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační schopnosti a logopedickou intervenci u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku. Text předkládá teoretické poznatky o jazyce Romů, dále z oblasti logopedické problematiky, jazykových rovin a rozvoje komunikačních schopností. Výsledky kvalitativní části šetření vypovídají o projevech dětí romského etnika v rámci jednotlivých jazykových rovin, kvantitativní data představují názory rodičů, pedagogů a logopedů.
Anglicky
The chapter presents the results of the analysis focused on communication skills and speech intervention for children of Roma ethnicity in the preschool and early school age. The text presents the theoretical knowledge of the language of the Roma, as well as in the field of speech therapy issues, levels of language and development of communication skills. The results of the qualitative part of the survey indicate the manifestations of children of Roma ethnicity within individual language levels, quantitative data represent the opinions of parents, teachers and speech therapists.
Návaznosti
MUNI/A/1169/2014, interní kód MU |
|