KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁ. Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku. In Zámečníková, D., Vítková, M. a kol. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 139-154. ISBN 978-80-210-8098-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku
Název česky Logopedická intervence u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku
Název anglicky Speech therapy of children of Roma ethnicity in preschool and early school age
Autoři KOPEČNÝ, Petr, Dagmar PŘINOSILOVÁ a Kristýna KEHAROVÁ.
Vydání první. Brno, Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe, od s. 139-154, 16 s. 2015.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-8098-0
Klíčová slova česky komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost; logopedická intervence;, Romové; romský jazyk; jazykové roviny
Klíčová slova anglicky communication ability; impaired communication ability; speech therapy; Roma; Roma language; language levels
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Změněno: 24. 3. 2016 17:00.
Anotace
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy zaměřené na komunikační schopnosti a logopedickou intervenci u dětí romského etnika v předškolním a mladším školním věku. Text předkládá teoretické poznatky o jazyce Romů, dále z oblasti logopedické problematiky, jazykových rovin a rozvoje komunikačních schopností. Výsledky kvalitativní části šetření vypovídají o projevech dětí romského etnika v rámci jednotlivých jazykových rovin, kvantitativní data představují názory rodičů, pedagogů a logopedů.
Anotace anglicky
The chapter presents the results of the analysis focused on communication skills and speech intervention for children of Roma ethnicity in the preschool and early school age. The text presents the theoretical knowledge of the language of the Roma, as well as in the field of speech therapy issues, levels of language and development of communication skills. The results of the qualitative part of the survey indicate the manifestations of children of Roma ethnicity within individual language levels, quantitative data represent the opinions of parents, teachers and speech therapists.
Návaznosti
MUNI/A/1169/2014, interní kód MUNázev: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masarykova univerzita, Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 7. 2024 20:21