2016
Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEKZákladní údaje
Originální název
Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk
Autoři
ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Teaching and Teacher Education, Oxford, Pergamon Press, 2016, 0742-051X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.183
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00087860
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
UT WoS
000376713800002
Klíčová slova anglicky
Teacher development programme; Dialogic teaching; Student talk; Open discussion; Teacher questions; Uptake; Action research
Štítky
Změněno: 19. 4. 2017 14:11, Mgr. Igor Hlaváč
Anotace
V originále
This study deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. Four indicators of dialogic teaching were measured: student talk with reasoning, teachers' open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|