J 2016

Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk

ŠEĎOVÁ, Klára, Martin SEDLÁČEK a Roman ŠVAŘÍČEK

Základní údaje

Originální název

Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk

Autoři

ŠEĎOVÁ, Klára (203 Česká republika, domácí), Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika, domácí) a Roman ŠVAŘÍČEK (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Teaching and Teacher Education, Oxford, Pergamon Press, 2016, 0742-051X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 2.183

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00087860

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

UT WoS

000376713800002

Klíčová slova anglicky

Teacher development programme; Dialogic teaching; Student talk; Open discussion; Teacher questions; Uptake; Action research

Štítky

Změněno: 19. 4. 2017 14:11, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

This study deals with the impact of a teacher development programme focused on the implementation of dialogic teaching practice. Four indicators of dialogic teaching were measured: student talk with reasoning, teachers' open questions of high cognitive demand, teacher uptake, and open discussion. An analysis of video recordings made before and after the programme showed a change in classroom discourse and an increase in the amount of student talk with reasoning, attributed to changes in teacher communication behaviour. The participants were eight Czech teachers in lower secondary schools who took part in a one-year action research teacher development programme.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování