PELÁNEK, Radek. Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems. Online. In Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining. Madrid: International Educational Data Mining Society, 2015, s. 480-483. ISBN 978-84-606-9425-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Modeling Students' Memory for Application in Adaptive Educational Systems
Autoři PELÁNEK, Radek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Madrid, Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining, od s. 480-483, 4 s. 2015.
Nakladatel International Educational Data Mining Society
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Španělsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/15:00087183
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-84-606-9425-0
Klíčová slova anglicky student modeling; human memory; evaluation
Štítky firank_B
Změnil Změnil: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D., učo 4297. Změněno: 31. 3. 2016 14:55.
Anotace
Human memory has been thoroughly studied and modeled in psychology, but mainly in laboratory setting under simplified conditions. For application in practical adaptive educational systems we need simple and robust models which can cope with aspects like varied prior knowledge or multiple-choice questions. We discuss and evaluate several models of this type. We show that using the extensive data sets collected by online educational systems it is possible to build well calibrated models and get interesting insight, which can be used for improvement of adaptive educational systems.
VytisknoutZobrazeno: 26. 7. 2024 00:08