k 2015

The impact of standardized exams

SLOŽILOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

The impact of standardized exams

Název česky

The impact of standardized exams

Autoři

SLOŽILOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Language Centres in Higher Education: Sharing, Innovations, Research, Methodology and Best Practices, 2015

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14640/15:00087234

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova česky

testing; language exam;standardization process

Klíčová slova anglicky

testing; language exam;standardization process
Změněno: 8. 4. 2016 15:04, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large number of stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. It contextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.

Česky

3. The implementation of standardized language exams within the context of tertiary education is a complex process that implies a wide range of challenges and compromises. The consequences of the standardization process potentially affect a large number of stake-holders. The paper applying mixed method research methodology examines the impact of an ambitous project aimed at standardizing high-stakes language exams developed, administered and evaluated at a central European university language centre. It contextualizes the process encompassing nine faculties and four foreign languages and provides basic background information necessary for a closer look at the washback effect, i.e. the way the standardization process has been affecting teachers and teaching.

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód MU
Název: Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR (Akronym: IMPACT)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Inovace, metodika a kvalita jazykového vzdělávání a odborného vzdělávání v cizích jazycích v terciární sféře v ČR, 2.2 Vysokoškolské vzdělávání