2015
Angloamerická recepce Ingardenova pojetí uměleckého literárního díla
ŘEHULKOVÁ, HanaZákladní údaje
Originální název
Angloamerická recepce Ingardenova pojetí uměleckého literárního díla
Název anglicky
Anglo-American Reception Ingarden s Concept of the Literary Work
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, 123 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 441, 2015
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku
Odborná kniha
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
ISBN
978-80-210-8058-4
DOI
10.5817/CZ.MUNI.M210-8058-2015
Klíčová slova česky
Roman Ingarden; umělecké literární dílo; fenomenologie; analytická filozofie; stratifikace; intencionalita; quasisoudy; konkretizace; místa nedourčenosti; estetický postoj; estetický prožitek; estetický předmět; estetická hodnota
Klíčová slova anglicky
Roman Ingarden; Literary Work of Art; Phenomenology; Analytic Philosophy; Stratification; Intentionality; Quasi-Judgements; Concretization; Points of Indeterminateness; Aesthetic Attitude; Aesthetic Experience; Aesthetic Object; Aesthetic Value
Štítky
Změněno: 13. 8. 2018 14:27, PhDr. Lea Novotná
V originále
Angloamerická recepce Ingardenova pojetí literárního díla analyzuje spíše ojediněle se vyskytující kritickou recepci Ingardenovy koncepce uměleckého literárního díla v rámci angloamerické estetiky a filozofie. Cílem je představit ontologickou a epistemologickou teorii literárního díla polského fenomenologa Romana Ingardena tak, jak je interpretována v převážně analyticky smýšlejícím prostředí, rozvíjející dědictví anglosaské filozofické tradice. Součástí práce je rovněž snaha o „argumetizaci“, tedy převod Ingardenovy teorie do diskurzu analytické estetiky.
Anglicky
Anglo American Reception Ingarden s Concept of the Literary Work analyzes the rather sporadically occurring critical reception of Ingarden s concept of the literary work of art within the Anglo-American aesthetics and philosophy. The aim is to present Ingarden's ontological and epistemological theory of the literary work of art as interpreted in a mainly analytically thinking environment emerging Anglo Saxon philosophical traditions heritage. Finally, this thesis tries to "argumentizate" the topic, namely to transpose some basic concepts and ideas of Ingarden´s theory into a concept framework of analytic aesthetics.