2015
Regarding research into the linguistic interference of Czech and Russian at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools
GRENAROVÁ, RenéeZákladní údaje
Originální název
Regarding research into the linguistic interference of Czech and Russian at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools
Název česky
Z výzkumu v oblasti jazykové interference češtiny a ruštiny v počáteční fázi výuky ruštiny jako druhého cizího jazyka na základních školách
Autoři
GRENAROVÁ, Renée (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Journal of Language and Literature, Baku, Progress IPS LLC, 2015, 2078-0303
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Ázerbájdžán
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/15:00087250
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
Czech language; Linguistic interference; Pupils and students; Research; Russian language; Russian language teaching; Second foreign language
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 4. 2016 18:56, PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Anotace
V originále
The implemented research focuses on the language interference of Czech and Russian as closely related languages at the initial stage of teaching Russian as a second foreign language in primary schools. In the initial stage of Russian study as a second foreign language in primary schools it is necessary to take into account the manifestations of linguistic interference and work on them actively.