SYSLOVÁ, Zora. Strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí (Strategies for the development of key competencies). In Jak správně rozvíjet předškolní dítě? 2016.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí
Name (in English) Strategies for the development of key competencies
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition Jak správně rozvíjet předškolní dítě? 2016.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kompetence; vzdělávací strategie; předškolní vzdělávání; učitel mateřské školy
Keywords in English competence; educational strategies; early childhood education; nursery school teacher
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 29/3/2017 13:23.
Abstract
Přednáška se zaměřila na vyjasnění pojmu kompetence. Představila strategie spojené s konstruktivistickými přístupy, které může učitel mateřské školy využívat k efektivnímu rozvoji klíčových kompetencí u dětí předškolního věku. Součástí prezentace byla i videonahrávka kooperativních činností v mateřské škole.
Abstract (in English)
The lecture focused on clarifying the notion of competence. Unveiled a strategy associated with constructivist approaches that can kindergarten teacher use effective development of key competencies of preschool children. The presentation also included a video cassette cooperative activities in kindergarten.
PrintDisplayed: 19/5/2024 14:17