B 2016

Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma

BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma

Název anglicky

Inclusion in Schools and Society as an Interdisciplinary Issue

Vydání

2. upravené vyd. Brno, 270 s. 2016

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-8140-6

Klíčová slova česky

inkluze, inkluzivní vzdělávání, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, škola, řízení školy, kultura školy, společnost, sociální inkluze, perspektivy spolupráce

Klíčová slova anglicky

inclusion, inclusive education, pupils with special educational needs, school, school management, school culture, society, social inclusion, prospects of cooperation

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 3. 2017 17:00, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Ve výzkumné monografii je řešeno téma inkluze jako interdisciplinární problém. Inkluzivní vzdělávání není jen problémem pedagogickým nebo speciálněpedagogickým, ale jeho realizace je podmíněna spoluprací celé řady vědních oborů – psychologie, lékařství i sociologie. Zajímaly nás otázky: Jaké faktory ovlivňují jednotlivé aktéry inkluzivního vzdělávání? Na jakých úrovních inkluzivního vzdělávání jednotlivé faktory působí? Jak identifikované faktory působí)? Výzkumným prostředím byly běžné základní školy. Využity byly standardní postupy sociálně vědního výzkumu, jak kvantitativního, tak kvalitativního charakteru. Výzkumná monografie je členěna do tří větších celků s vnitřním členěním na kapitoly.

Anglicky

In the research book is addressing the topic of inclusion as an interdisciplinary issue. Inclusive education is not just educational or special educational issue, but its implementation is dependent on cooperation across a number of disciplines - psychology, medicine and sociology. We are interested in particular in answering following questions: What factors affect particular participants of inclusive education? At what levels do the factors function in inclusive education? How do these identified factors function The main research sectors are mainstream primary schools. Standard procedures for social science research of both quantitative and qualitative nature were used. The research book is divided into three sections with internal division into chapters.