W 2016

Aufbau und Programmierung der Roboter als ein effektiver Weg zur Technologie

STRACH, Jiří a Jiří HRBÁČEK

Základní údaje

Originální název

Aufbau und Programmierung der Roboter als ein effektiver Weg zur Technologie

Název česky

Stavba a programování robotů jako efektivní cesta k technologii

Název anglicky

Building and programming robots as an effective way to technology

Vydání

2016

Další údaje

Typ výsledku

Uspořádání workshopu

Obor

50300 5.3 Education

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

robot technologie programování

Klíčová slova anglicky

robot programming technologies
Změněno: 2. 3. 2017 10:53, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.

Anotace

V originále

Derzeit gibt es nur eine geringes Interesse der Schieler um die technischen Bereichen studieren. Die kleinen Handwerksbetriebe melden den Verlust von Interesse in seinen Bereichen einen Beruf zu erlernen. Wissen kann in Bücher oder auf Video gehalten werden. Sondern Fähigkeiten und Fertigketen kennen von Generation zu Generation durch persönlichen Kontakt in gemeinsame Arbeit übergeben werden, diese Möglichkeit ist mehr und mehr verloren. Die Meister die fähig waren, ihre Fähigkeiten nach ihre Lehrlinge zu übergeben, bald abgestorben werden. Was alarmierend ist. Theorie ohne Praxis in technischen Bereichen (und nicht nur in ihnen) unterrichten unzureichend ist. Auch der Chirurg ist kein guter Chirurg ohne jahrelange Praxis. "Computer-Demenz" Beeinflusst zunehmend jüngere Generationen. Aus diesem Grund kann die junge Generation nicht in Lage sein, in der Entwicklung der aktuellen Technologien fortsetzen und darüber hinaus können sie nicht in Lage sein, diese Technologien zu nutzen und funktionell zu erhalten. Wir haben systematisch das Bau und Programmierung von Robotern gegen negativen Entwicklung, nicht nur theoretisch, sondern auch die Praxis lernen begingen. Unsere Zielgruppen sind in erster Linie Schüler der dritten Klasse der Grundschulen. Im vergangenen Jahr haben wir unsere Aufmerksamkeit auch auf die Schüler der Sonderschulen und praktische Grundschulen gewidmet. Experimentell haben wir auch mit den Schülern der berufsbildenden Schulen gearbeitet. Dieses Papier fasst unsere Ergebnisse.

Česky

Současnou dobu lze z pohledu na výuku techniky a řemesla bez nadsázky nazvat „dobou temna techniky“. Mistři, schopni předat své zkušenosti a získané dovednosti svým nástupcům, vymírají. Řemesla ztratila společenskou prestiž. Znalosti se uchovat dají v knihách, na elektronických médiích, v animacích, filmech. Zkušenosti a dovednosti lze předat jen společnou prací. Nedá se čekat na dobu, kdy se změní legislativa a společenský pohled na tuto problematiku. Již několik let se snažíme hledat cesty, jak mladou generaci přivést zpět k technice, jak v ní probudit zájem o ni, změnit postoje a naučit trpělivosti, pečlivosti, důslednosti a preciznosti. Neblaze se na situaci bohužel také odráží situace v našem školství. Špatný výklad listiny základních práv a svobod dítěte vede nejen ve škole k anarchii. Disciplína a kázeň se podřizují přání dítěte, jeho výchova je považována za omezování jeho rozvoje a individuality. Zapomíná se na základní principy výchovy, na to, že nejdříve musí při výchově působit vnější autorita, která děti naučí všem základním pravidlům a návykům a až pak je možné, aby dítě využívalo principy vnitřní autority (Vališová, 1990). Bylo tak schopné se dostatečně individuálně rozvíjet a při tom ctít a dodržovat základní společenská pravidla, zákony a zásady. Neutíkat od problémů. Dokázat se jim postavit a řešit je. Vážit si poctivosti, být důsledným, pečlivým a trpělivým. Právě technické předměty a obory přirozeně rozvíjejí tyto vlastnosti a dovednosti. Navíc vytvářejí přirozené prostředí pro přirozenou vzájemnou autoritu mezi učitelem a žákem a žáky mezi sebou. Bez spolupráce není možná týmová práce, která je základem úspěšné práce ve většině oborů.