Detailed Information on Publication Record
2016
Aufbau und Programmierung der Roboter als ein effektiver Weg zur Technologie
STRACH, Jiří and Jiří HRBÁČEKBasic information
Original name
Aufbau und Programmierung der Roboter als ein effektiver Weg zur Technologie
Name in Czech
Stavba a programování robotů jako efektivní cesta k technologii
Name (in English)
Building and programming robots as an effective way to technology
Authors
Edition
2016
Other information
Type of outcome
Uspořádání workshopu
Field of Study
50300 5.3 Education
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
robot technologie programování
Keywords in English
robot programming technologies
Změněno: 2/3/2017 10:53, doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
V originále
Derzeit gibt es nur eine geringes Interesse der Schieler um die technischen Bereichen studieren. Die kleinen Handwerksbetriebe melden den Verlust von Interesse in seinen Bereichen einen Beruf zu erlernen. Wissen kann in Bücher oder auf Video gehalten werden. Sondern Fähigkeiten und Fertigketen kennen von Generation zu Generation durch persönlichen Kontakt in gemeinsame Arbeit übergeben werden, diese Möglichkeit ist mehr und mehr verloren. Die Meister die fähig waren, ihre Fähigkeiten nach ihre Lehrlinge zu übergeben, bald abgestorben werden. Was alarmierend ist. Theorie ohne Praxis in technischen Bereichen (und nicht nur in ihnen) unterrichten unzureichend ist. Auch der Chirurg ist kein guter Chirurg ohne jahrelange Praxis. "Computer-Demenz" Beeinflusst zunehmend jüngere Generationen. Aus diesem Grund kann die junge Generation nicht in Lage sein, in der Entwicklung der aktuellen Technologien fortsetzen und darüber hinaus können sie nicht in Lage sein, diese Technologien zu nutzen und funktionell zu erhalten. Wir haben systematisch das Bau und Programmierung von Robotern gegen negativen Entwicklung, nicht nur theoretisch, sondern auch die Praxis lernen begingen. Unsere Zielgruppen sind in erster Linie Schüler der dritten Klasse der Grundschulen. Im vergangenen Jahr haben wir unsere Aufmerksamkeit auch auf die Schüler der Sonderschulen und praktische Grundschulen gewidmet. Experimentell haben wir auch mit den Schülern der berufsbildenden Schulen gearbeitet. Dieses Papier fasst unsere Ergebnisse.
In Czech
Současnou dobu lze z pohledu na výuku techniky a řemesla bez nadsázky nazvat „dobou temna techniky“. Mistři, schopni předat své zkušenosti a získané dovednosti svým nástupcům, vymírají. Řemesla ztratila společenskou prestiž. Znalosti se uchovat dají v knihách, na elektronických médiích, v animacích, filmech. Zkušenosti a dovednosti lze předat jen společnou prací. Nedá se čekat na dobu, kdy se změní legislativa a společenský pohled na tuto problematiku. Již několik let se snažíme hledat cesty, jak mladou generaci přivést zpět k technice, jak v ní probudit zájem o ni, změnit postoje a naučit trpělivosti, pečlivosti, důslednosti a preciznosti. Neblaze se na situaci bohužel také odráží situace v našem školství. Špatný výklad listiny základních práv a svobod dítěte vede nejen ve škole k anarchii. Disciplína a kázeň se podřizují přání dítěte, jeho výchova je považována za omezování jeho rozvoje a individuality. Zapomíná se na základní principy výchovy, na to, že nejdříve musí při výchově působit vnější autorita, která děti naučí všem základním pravidlům a návykům a až pak je možné, aby dítě využívalo principy vnitřní autority (Vališová, 1990). Bylo tak schopné se dostatečně individuálně rozvíjet a při tom ctít a dodržovat základní společenská pravidla, zákony a zásady. Neutíkat od problémů. Dokázat se jim postavit a řešit je. Vážit si poctivosti, být důsledným, pečlivým a trpělivým. Právě technické předměty a obory přirozeně rozvíjejí tyto vlastnosti a dovednosti. Navíc vytvářejí přirozené prostředí pro přirozenou vzájemnou autoritu mezi učitelem a žákem a žáky mezi sebou. Bez spolupráce není možná týmová práce, která je základem úspěšné práce ve většině oborů.
In English
Abstract The current time can be from the perspective of the teaching of techniques and crafts, without exaggeration, be called the "Dark Age techniques." Masters are able to impart their knowledge and skills acquired to their successors, are dying out. Crafts lost social prestige. Knowledge to keep put in books, electronic media, animations, movies. Experience and skills can be passed only by working together. Can not be wait for time at which the legislative changes and social view of this issue. For several years, we try to find ways to bring back the young generation to technology, both the it wake interest in it, change attitudes and learn patience, the care, consistency and precision. Our more than five-year voyage starting to bear fruit. The paper aims to very briefly show some results of our researches and suggest ways how to stop the current trend and perhaps even reversed.