WRIGHT, Michelle. School Bullying and Students with Intellectual Disabilities. In Rejani Thudalikunnil Gopalan. Handbook of Research on Diagnosing, Treating, and Managing Intellectual Disabilities. Hersey: IGI Publishing, 2016, s. 33-53. ISBN 978-1-5225-0089-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0089-6.ch003.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název School Bullying and Students with Intellectual Disabilities
Autoři WRIGHT, Michelle (840 Spojené státy, garant, domácí).
Vydání Hersey, Handbook of Research on Diagnosing, Treating, and Managing Intellectual Disabilities, od s. 33-53, 21 s. 2016.
Nakladatel IGI Publishing
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/16:00089771
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-1-5225-0089-6
Doi http://dx.doi.org/10.4018/978-1-5225-0089-6.ch003
Klíčová slova anglicky cyberbullying; cyber aggression; adolescent
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 2. 5. 2016 10:36.
Anotace
School bullying research began in the 1970s through seminal research conducted on these experiences among Norwegian boys. From this initial research, multiple studies have been conducted over the past forty years, revealing the nature, extent, causes, and consequences of school bullying. More recent investigations have also focused on cyberbullying, bullying using information and communication technologies (e.g., cell phones). Little attention has been given to school bullying involvement among students with disabilities, particularly those with intellectual disabilities. These studies suggest that these students experience internalizing (e.g., depression, anxiety, loneliness) and externalizing (e.g., aggression, antisocial behaviors) difficulties associated with their involvement in school bullying. The aim of this chapter is to review multidisciplinary research concerning school bullying among students with intellectual disabilities and to make recommendations for public policy and prevention programs as well as future research
Návaznosti
EE2.3.30.0037, projekt VaVNázev: Zaměstnáním nejlepších mladých vědců k rozvoji mezinárodní spolupráce
VytisknoutZobrazeno: 18. 7. 2024 16:27