2016
Finální antropický princip ve filosofii, pedagogice a informační vědě
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Finální antropický princip ve filosofii, pedagogice a informační vědě
Název anglicky
The final anthropic principle in philosophy, pedagogy and information science
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00089803
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
finální antropický princip; Tipler; de Chardin; bod Omega; umělá inteligence; život; osoba
Klíčová slova anglicky
final anthropic principle; Tipler; de Chardin; Omega; artificial intelligence; life; person
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 1. 3. 2018 10:58, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Článek nabízí kritický pohled na finální antropický princip a analyzuje jej především z pohledu filosofie, pedagogiky a informační vědy. Nejslabšími místy teorie jsou nesporně vágní definice pojmu informace a také aktuální astrofyzikální pozorování, která se kloní spíše k modelu otevřeného nežli uzavřeného vesmíru. Text porovnává Tiplerův a de Chardinův koncept růstu informací a bodu Omega a nabízí pohled na novou „digitální pedagogiku“ jako na aktuální a významnou pedagogickou disciplínu.
Anglicky
The article offers a critical look at the final anthropic principle and analyzes it primarily from the perspective of philosophy, pedagogy and information science. The weakest points of the theory are undeniably vague definition of information as well as current astrophysicalobservations that leans more towards a model the open universe than closed. The text compares Tipler's and de Chardin's concept of growth information and the Omega point, and offers insight into the new "digital pedagogy" as timely and important educational discipline.
Návaznosti
MUNI/A/1121/2015, interní kód MU |
|