J 2016

Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně

LORENZ, Michal

Základní údaje

Originální název

Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně

Název anglicky

Curriculum Mapping : Evolution of Library and Information Science in Brno

Autoři

LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00089810

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

vývoj kurikula; mapování kurikula; profil studia; profesní identita; Vennovy diagramy

Klíčová slova anglicky

development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:44, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol.

Anglicky

The study deals with development of curriculum and with nature of transformations it pass through. We use curriculum mapping to pin down the development of curriculum and Venn diagrams to visualize transformations. The case study concerns with The Division of Information and Library Studies (KISK) at Masaryk University in Brno in the entirety of its existence captured in six different developmental stages. The aim of study is to show study profile from the perspective of professional identity in historical development. The results of the study indicate a shift of study profile from domain of libraries to domain of information with a focus on interdisciplinarity. The profile of Information and Library Studies curriculum in Brno corresponds to the concept of the information field promoted by I-school movement.

Přiložené soubory