2016
Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
LORENZ, MichalZákladní údaje
Originální název
Mapování kurikula : vývoj oboru Informačních studií a knihovnictví v Brně
Název anglicky
Curriculum Mapping : Evolution of Library and Information Science in Brno
Autoři
LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
ProInflow, Brno, Masarykova univerzita, 2016, 1804-2406
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00089810
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
vývoj kurikula; mapování kurikula; profil studia; profesní identita; Vennovy diagramy
Klíčová slova anglicky
development of curriculum; curriculum mapping; study profile; professional identity; Venn diagrams
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:44, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se věnuje vývoji kurikula a typům transformací, kterými prochází. Vývoj kurikula je zachycen procesem mapování kurikula. Nástrojem vizualizace jsou stínované Vennovy diagramy. Mapován je studijní program Informační studia a knihovnictví (KISK) na Masarykově univerzitě v Brně v celém rozsahu své existence zachycené v šesti různých vývojových fázích. Cílem je zobrazit profil studia z perspektivy profesní identity studijního oboru v historickém vývoji. Výsledky studie ukazují na posun profilu studia z domény knihovnické do domény informační se zaměřením na interdisciplinaritu. Profil kurikula Informačních studií a knihovnictví v Brně odpovídá koncepci informačního oboru prosazované hnutím i-škol.
Anglicky
The study deals with development of curriculum and with nature of transformations it pass through. We use curriculum mapping to pin down the development of curriculum and Venn diagrams to visualize transformations. The case study concerns with The Division of Information and Library Studies (KISK) at Masaryk University in Brno in the entirety of its existence captured in six different developmental stages. The aim of study is to show study profile from the perspective of professional identity in historical development. The results of the study indicate a shift of study profile from domain of libraries to domain of information with a focus on interdisciplinarity. The profile of Information and Library Studies curriculum in Brno corresponds to the concept of the information field promoted by I-school movement.