POTŮČKOVÁ, Tereza. Teoretická východiska pro použití mobilních zařízení ve výuce. Online. In Jan Rosecký. Počítač ve škole 2016 – sborník příspěvků. Nové Město na Moravě: Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami, Nové Město na Moravě, 2016, 2016, s. 1-3. ISBN 978-80-905765-6-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretická východiska pro použití mobilních zařízení ve výuce
Název anglicky Theoretical background for using mobile devices in edcuation
Autoři POTŮČKOVÁ, Tereza (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Nové Město na Moravě, Počítač ve škole 2016 – sborník příspěvků, od s. 1-3, 3 s. 2016.
Nakladatel Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami, Nové Město na Moravě, 2016
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00089813
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-905765-6-8
Klíčová slova česky SAMR model; Bloomova taxonomie; TPACK; mobilní zařízení
Klíčová slova anglicky SAMR model; Bloom's taxonomy; TPACK; mobile devices
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 22. 3. 2017 18:08.
Anotace
Při využití mobilních zařízení v procesu vyučování je důležité klást důraz na metodologické postupy a způsoby, jakým je tato zařízení ovlivňují. Je třeba vždy hledat způsob využití mobilního zařízení, který nějakým způsobem obohatí danou aktivitu. K rozvoji schopností žáků mohou posloužit aplikace navržené pro mobilní zařízení. Při jejich volbě je zapotřebí držet se správných didaktických postupů. Není možné využívat v hodinách technologii na úkor výuky. Pro posouzení vhodnosti využití technologií slouží několik modelů, např. tzv. SAMR, Bloomova taxonomie, či TPCK.
Anotace anglicky
When using mobile devices in teaching, methodology is of vital importance. It is important to use the device in a way that is effective for a given activity. There is a number of mobile applications that can help develop our learners' skills. Careful consideration should be involved in the process of selecting the right application. A mobile device should never be used just for the sake of using it. There are theoretical concepts that can help narrow down the appropriate applications, such as the Bloom's taxonomy, the SAMR model, or TPACK.
Návaznosti
MUNI/A/0961/2015, interní kód MUNázev: Výzkum učení a vyučování cizích jazyků (Akronym: AKTEV V)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum učení a vyučování cizích jazyků, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 11. 10. 2024 17:51