V 2016

Cost Effectiveness Analysis (CEA) - Implementace technické interoperability v rámci systému TSI TAP v podmínkách ZSSK

REPÍK, Ondřej, Tomáš PALETA, Martin KVIZDA and Jana SOUKOPOVÁ

Basic information

Original name

Cost Effectiveness Analysis (CEA) - Implementace technické interoperability v rámci systému TSI TAP v podmínkách ZSSK

Name (in English)

Cost Effectiveness Analysis (CEA) - Implementation of the technical interoperability for TAP TSI subsystem in conditions of ZSSK

Authors

REPÍK, Ondřej (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš PALETA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Martin KVIZDA (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana SOUKOPOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, 8 pp. 2016

Publisher

Železniční spoločnosť Slovensko, a.s.

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Výzkumná zpráva

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14560/16:00089814

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

osobní železniční doprava; interoperabilita; TSI TAP; Cost-Efectiveness Analysis (CEA)

Keywords in English

passenger rail transport; interoperability; TAP TSI; Cost-Effectiveness Analysis (CEA)
Změněno: 24/2/2017 03:26, Ing. Ondřej Repík

Abstract

V originále

Předkládaná Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována jako výstup smluvního výzkumu, který byl realizován mezi Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity a společností Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. (ZSSK). Předmětem a cílem výzkumu bylo vytvořit Cost-Efectiveness Analysis (CEA) pro implementaci TSI TAP v osobní železniční dopravě. V průběhu zpracování Souhrnné výzkumné zprávy byla provedena sumarizace a výběr relevantních dat pro výzkum, vytvořena byla metodika CEA pro implementaci TSI TAP v osobní železniční dopravě, provedena byla analýza dat a evaluace výstupů, dále byla sestavena škála CEA poměrových ukazatelů a proběhlo jejich vyčíslení. Souhrnná výzkumná zpráva byla zpracována s využitím kvalitativních metod (metoda expertního panelu, metoda scénářů, metoda analogie, heuristické metody), kvantitativních metod (modely časových řad, systémové modely) a dalších statistických a prognostických metod.

In English

The comprehensive research report was prepared as an outcome of contracted research, which was carried out between the Faculty of Economics and Administration, Masaryk University, and the company Železničná spoločnosť Slovensko, Inc. (ZSSK). The object and purpose of the research was to create Cost-Efectiveness Analysis (CEA) for implementation of TAP TSI in passenger rail transport. During the processing of this summary research report relevant research data were summarized and selected. The CEA methodology for implementation of TAP TSI in rail passenger services was formulated and also data analysis and output evaluation were conducted. Consequently the CEA ratios were set up and calculated. The comprehensive research report was done using qualitative methods (expert panel method, method of scenarios, method of analogies, heuristic methods), quantitative methods (time series models, system models) and other statistical and forecasting methods.

Links

MUNI/A/0997/2015, interní kód MU
Name: Cost-benefit analýza projektů dopravní infrastruktury. (Acronym: CBA-IP)
Investor: Masaryk University, ITREGEP, Category A