CHAMRÁTHOVÁ, Anna. Možné zásahy veřejného ochránce práv v oblasti veřejné služby. Online. In Soňa Skulová, Alena Kliková, Jiří Valdhans. Dny práva 2015 - Days of law 2015, Část IX. Veřejná služba ve veřejné správě (a to i jako služba veřejnosti). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 141-153. ISBN 978-80-210-8200-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možné zásahy veřejného ochránce práv v oblasti veřejné služby
Název anglicky Possibilities of ombudsman's interventions into the public service
Autoři CHAMRÁTHOVÁ, Anna.
Vydání 1. vydání. Brno, Dny práva 2015 - Days of law 2015, Část IX. Veřejná služba ve veřejné správě (a to i jako služba veřejnosti), od s. 141-153, 13 s. 2016.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
ISBN 978-80-210-8200-7
Klíčová slova česky Veřejný ochránce práv; veřejná služba; služební poměr; veřejná správa; podnět
Klíčová slova anglicky Ombudsman; civil service; civil service relations; public administration; motion
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: JUDr. Anna Richterová, Ph.D., učo 378809. Změněno: 5. 5. 2016 10:15.
Anotace
Osoby působící ve veřejné službě, potažmo v celé veřejné správě, by měly vykonávat svou činnost v souladu s principy dobré správy a jako službu veřejnosti. Zároveň jsou osoby ve služebním poměru v unikátním postavení, protože vystupují nejen jako vykonavatelé veřejné správy, ale v řízeních týkajících se jejich služebních poměrů i adresáti veřejnosprávního působení. V tomto příspěvku jsou rozebrány nástroje a možnosti veřejného ochránce práv, kterými může působit na to, aby byla veřejná služba vykonávána kvalitně, ale také způsoby, kterými může zasahovat při ochraně osob ve služebních poměrech.
Anotace anglicky
Persons operating in civil service, by extension in the entire public administration, should exercise their activity in line with the principles of good administration and as a service to the public. Concurrently, the civil service employees are not only executors of public ad-ministration but, in the proceedings concerned with civil service relations, also public service addressees. This paper describes the possibilities the ombudsman has to improve the functioning of the civil service and also his or her means to protect civil service employees.
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 01:13