Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1344362, author = {Šeďová, Klára and Švaříček, Roman and Sedláčková, Jana and Čejková, Ingrid and Šmardová, Anna and Novotný, Petr and Zounek, Jiří}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-2}, keywords = {teaching at the university level;university teachers;approaches to teaching;the relationship between teaching and research}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/135154}, volume = {21}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1344362 AU - Šeďová, Klára - Švaříček, Roman - Sedláčková, Jana - Čejková, Ingrid - Šmardová, Anna - Novotný, Petr - Zounek, Jiří PY - 2016 TI - Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů JF - Studia paedagogica VL - 21 IS - 1 SP - 9-34 EP - 9-34 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - teaching at the university level;university teachers;approaches to teaching;the relationship between teaching and research UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135154 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/135154 N2 - V této studii se zabýváme otázkou, jaké je pojetí výuky u začínajících učitelů na Masarykově univerzitě. Vycházíme z analýz y 19 hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se začínajícími učiteli z různých fakult. Identifikujeme různá pojetí výuky, mezi nimiž dominuje důraz na předávání znalostí a interakci se studenty. Vedle toho rozlišujeme různá sebepojetí vysokoškolských učitelů – někteří se definují především jako vědci, jiní jako učitelé, poslední skupina se chápe jako univerzální, vyrovnaně propojující vědu a výzkum. Za hlavní přínos této studie považujeme skutečnost, že se podařilo propojit sebepojetí a pojetí výuky – vědci, učitelé a univerzálové pojímají svoji výuku různě. Respondenti-vědci se soustředí především na předávání poznatků, respondenti-učitelé chápou dobrou výuku jako energii a čas věnovaný studentům a respondenti- -univerzálové zdůrazňují praktičnost vědění a cíl motivovat studenty, aby na sobě pracovali sami. ER -
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Jana SEDLÁČKOVÁ, Ingrid ČEJKOVÁ, Anna ŠMARDOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Jiří ZOUNEK. Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů. \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč.~21, č.~1, s.~9-34. ISSN~1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-2.
|