VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Practice. In The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Practice
Název česky Strategie řízení třídy studentů učitelství na praxi
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí), Kateřina LOJDOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Lucie ŠKARKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, 2016.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW ECER 2016 - full text
Kód RIV RIV/00216224:14410/16:00087918
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky strategie řízení třídy; studenti učitelství; druhý stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky classroom management strategies; student teachers; lower secondary education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594. Změněno: 10. 10. 2016 17:26.
Anotace
Classroom management (CM) can be viewed as a system of strategies employed by a teacher to influence the physical and social space of the classroom to foster an environment where learning can occur (Christofferson, Sullivan, & Bradley, 2015). Classroom management skills are crucial for teachers to create classroom settings where students can learn as effective CM leads to student high achievement (Stronge, Ward, & Grant, 2011) and contributes to teacher remaining in the profession. The first years of teaching are usually reported to be the most challenging. The aim of the research is to describe in detail CMS of student teachers (pre-service teachers) on their long term teaching practice in lower secondary classes. The research is based on an integrated mixed methods design (Creswell & Plano Clark, 2011). The main, qualitative part of the research is designed as field research based on ethnographic research design. Its aim is to describe conceptions (via interviews and reflective teaching diaries) and use (via observation with video recordings and its transcription) of CMS of student teachers. The quantitative part of the research includes (a) examination of quantitative parameters gathered via video recordings of lessons such as the types of CMS, behaviour alteration messages and techniques, discipline mechanisms, instructional techniques, student negotiation techniques and (b) statistical analyses of survey data regarding CMS and individual characteristics of student teachers such as a the need for (cognitive) closure. CMS were measured by adapted Behavior and Instructional Management Scale – BIMS (Martin & Sass, 2010) and need for cognitive closure by adapted Need for (Cognitive) Closure Scale – NFCS (Roets & Van Hiel, 2011). NFCS consists of 15 items with 6-point Likert type ratings measuring 5 sub-scales: desire for predictability, preference of order and structure, discomfort with ambiguity, decisiveness, and close-mindedness.
Anotace česky
Abstrakt prezentuje výsledky smíšeného výzkumu (etnografický výzkum 6 studentů a dotazníkové šetření jejich žáků) strategií řízení třídy u studentů učitelství na praxích na druhém stupni základní školy.
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaVNázev: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf   Verze souboru Vlčková, K. 6. 5. 2016

Vlastnosti

Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf
Adresa do Správce
https://is.muni.cz/auth/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf?info
Ze světa do Správce
https://is.muni.cz/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf?info
Vloženo
Pá 6. 5. 2016 12:46, doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba doc. Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D., učo 100154
  • osoba doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D., učo 23594
  • osoba Mgr. Lucie Škarková, Ph.D., učo 52296
Atributy
 

O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.pdf
Typ souboru
PDF (application/pdf)
Velikost
1,7 MB
Hash md5
bf84dae724a079c9297ebf25cabadccc
Vloženo
Pá 6. 5. 2016 12:46

O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.txt

Aplikace
Otevřít soubor.
Stáhnout soubor.
Adresa v ISu
https://is.muni.cz/auth/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.txt
Adresa ze světa
https://is.muni.cz/publication/1344432/O_conf_abstract_VlckovaLojdovaSkarkova_ECER2016.txt
Typ souboru
holý text (text/plain)
Velikost
13 KB
Hash md5
3c94ba3435f333a768ff8a08079d5816
Vloženo
Pá 6. 5. 2016 12:50
Vytisknout
Nahlásit neoprávněně vložený soubor Zobrazeno: 19. 9. 2024 17:28