HRADILOVÁ, Alena. Videoconferencing in English for Law Courses: Cooperation and Politeness Principles Revisited. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2, s. 1 - 8. ISSN 1755-9715.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Videoconferencing in English for Law Courses: Cooperation and Politeness Principles Revisited
Autoři HRADILOVÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Humanising Language Teaching, Pilgrims, 2016, 1755-9715.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/16:00095843
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky videoconferencing - politeness principle - cooperation principle
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 17. 5. 2018 14:41.
Anotace
This article deals with a case study of a videoconference (VC) course held jointly between law students from Masaryk University, Czech Republic and law students from the University of Helsinki, Finland. A corpus of video recordings of VC sessions was collected over a period of four semesters in order to analyse situations where non-observance of Grice’s Cooperative Principle and/or Leech’s Politeness Maxims interferes with or completely disables the flow of communication between students. The aim is to explain why attention to certain pragmatic issues in teaching English via videoconferencing has been identified as important. Results of this case study are applied to teaching methodology and implemented into the course structure.
VytisknoutZobrazeno: 31. 5. 2024 00:32