LORENZ, Michal. Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě. Knihovna - knihovnická revue. Praha: Národní knihovna ČR, 2016, roč. 27, č. 1, s. 21-42. ISSN 1801-3252.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě
Název anglicky Map of study profiles : comparing two curricula of Library and Information Science in Opava
Autoři LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Knihovna - knihovnická revue, Praha, Národní knihovna ČR, 2016, 1801-3252.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50803 Information science
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/16:00089867
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky komparativní analýza profilů studia; mapování kurikula; profesní identita; konkurenceschopnost; Vennovy diagramy
Klíčová slova anglicky comparative analysis of study profile; curriculum mapping; professional identity; competitiveness; Venn diagrams
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Změněno: 8. 3. 2018 11:40.
Anotace
Příspěvek prezentuje komparativní analýzu studijního programu Informačních studií a knihovnictví ve dvou samostatných oborech, které jsou realizovány na Slezské univerzitě v Opavě. Cílem komparativní studie je odhalit míru konkurence mezi oběma studijními obory. Studijní obory jsou analyzovány metodou mapování kurikula pomocí stínovaných Vennových diagramů. Vizualizované profily studia jsou vzájemně srovnány z perspektivy profesní identity, diverzity studijních oblastí, interdisciplinarity a vědního charakteru kurikul. Výsledkem komparace je identifikace oblastí, jejichž rozvoj zajistí programům vyšší konkurenceschopnost.
Anotace anglicky
The paper presents a comparative analysis of two independent Library and Information Science study curricula programmes implemented at the Silesian University in Opava. The aim of the comparative study is to reveal the extent to which both closely related field compete with one another. The study programmes are have been analyzed by the method of curriculum mapping using shaded Venn diagrams. The visualized profiles of study are compared from the viewpoint of professional identity, diversity of the fields of study, interdisciplinarity features, and scientific character of curricula. The result of the comparison resides is identifying of the fields domains whose development can ensures higher competitiveness to programmes.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 08:03