2016
Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě
LORENZ, MichalZákladní údaje
Originální název
Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě
Název anglicky
Map of study profiles : comparing two curricula of Library and Information Science in Opava
Autoři
LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Knihovna - knihovnická revue, Praha, Národní knihovna ČR, 2016, 1801-3252
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50803 Information science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/16:00089867
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
komparativní analýza profilů studia; mapování kurikula; profesní identita; konkurenceschopnost; Vennovy diagramy
Klíčová slova anglicky
comparative analysis of study profile; curriculum mapping; professional identity; competitiveness; Venn diagrams
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:40, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Příspěvek prezentuje komparativní analýzu studijního programu Informačních studií a knihovnictví ve dvou samostatných oborech, které jsou realizovány na Slezské univerzitě v Opavě. Cílem komparativní studie je odhalit míru konkurence mezi oběma studijními obory. Studijní obory jsou analyzovány metodou mapování kurikula pomocí stínovaných Vennových diagramů. Vizualizované profily studia jsou vzájemně srovnány z perspektivy profesní identity, diverzity studijních oblastí, interdisciplinarity a vědního charakteru kurikul. Výsledkem komparace je identifikace oblastí, jejichž rozvoj zajistí programům vyšší konkurenceschopnost.
Anglicky
The paper presents a comparative analysis of two independent Library and Information Science study curricula programmes implemented at the Silesian University in Opava. The aim of the comparative study is to reveal the extent to which both closely related field compete with one another. The study programmes are have been analyzed by the method of curriculum mapping using shaded Venn diagrams. The visualized profiles of study are compared from the viewpoint of professional identity, diversity of the fields of study, interdisciplinarity features, and scientific character of curricula. The result of the comparison resides is identifying of the fields domains whose development can ensures higher competitiveness to programmes.