J 2016

Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě

LORENZ, Michal

Základní údaje

Originální název

Mapa studijních profilů : komparace kurikul Informačních studií a knihovnictví v Opavě

Název anglicky

Map of study profiles : comparing two curricula of Library and Information Science in Opava

Autoři

LORENZ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Knihovna - knihovnická revue, Praha, Národní knihovna ČR, 2016, 1801-3252

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50803 Information science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/16:00089867

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

komparativní analýza profilů studia; mapování kurikula; profesní identita; konkurenceschopnost; Vennovy diagramy

Klíčová slova anglicky

comparative analysis of study profile; curriculum mapping; professional identity; competitiveness; Venn diagrams

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 3. 2018 11:40, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek prezentuje komparativní analýzu studijního programu Informačních studií a knihovnictví ve dvou samostatných oborech, které jsou realizovány na Slezské univerzitě v Opavě. Cílem komparativní studie je odhalit míru konkurence mezi oběma studijními obory. Studijní obory jsou analyzovány metodou mapování kurikula pomocí stínovaných Vennových diagramů. Vizualizované profily studia jsou vzájemně srovnány z perspektivy profesní identity, diverzity studijních oblastí, interdisciplinarity a vědního charakteru kurikul. Výsledkem komparace je identifikace oblastí, jejichž rozvoj zajistí programům vyšší konkurenceschopnost.

Anglicky

The paper presents a comparative analysis of two independent Library and Information Science study curricula programmes implemented at the Silesian University in Opava. The aim of the comparative study is to reveal the extent to which both closely related field compete with one another. The study programmes are have been analyzed by the method of curriculum mapping using shaded Venn diagrams. The visualized profiles of study are compared from the viewpoint of professional identity, diversity of the fields of study, interdisciplinarity features, and scientific character of curricula. The result of the comparison resides is identifying of the fields domains whose development can ensures higher competitiveness to programmes.