Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1344746, author = {Sochor, Pavel}, article_location = {Mendelova univerzita v Brně}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060156}, keywords = {art brut; outsider art; art creation; models of disability; disability studies; art therapy; inclusion; art and education centers;}, language = {cze}, issn = {1804-526X}, journal = {Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání}, title = {Výtvarná tvorba jako nástroj vzdělávání u osob s postižením}, url = {http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1601/lifele2016060156.pdf}, volume = {6}, year = {2016} }
TY - JOUR ID - 1344746 AU - Sochor, Pavel PY - 2016 TI - Výtvarná tvorba jako nástroj vzdělávání u osob s postižením JF - Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání VL - 6 IS - 1 SP - 56-69 EP - 56-69 SN - 1804526X KW - art brut KW - outsider art KW - art creation KW - models of disability KW - disability studies KW - art therapy KW - inclusion KW - art and education centers; UR - http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1601/lifele2016060156.pdf L2 - http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1601/lifele2016060156.pdf N2 - Teoretická výzkumná studie se ve svém výzkumném záměru zabývá přístupy k výtvarnému vzdělávání osob s postižením. V odborném článku je použita výzkumná metoda indukce a dedukce. Vyhodnocuje oblasti umění a vzdělávání, jako klíčové složky kultury, které mají významný vliv na kvalitu života lidí se speciálními potřebami v naší společnosti. Zjišťuje, že obě zmíněné oblasti mohou v současnosti sloužit k prosazování myšlenek celoživotního inkluzivního vzdělávání. Intervence v oblasti vzdělávání je tak ovlivněna modely pojetí postižení. Modely reflektují odlišné přístupy. Arteterapeutický přístup a přístup prezentující dopad postižení na podkladě sociální reality je konfrontován s prezentací identity umělce s postižením a jeho diverzity. Specifické prostředí uměleckých vzdělávacích center a ateliérů nabízí jednu z možností kultivace osobnosti lidí s postižením. V závěru studie přichází se zjištění, že za příklad formy socializace lze považovat etablování autora s postižením v uměleckém stylu art brut, outsider art v kontextu mainstreamové společnosti. ER -
SOCHOR, Pavel. Výtvarná tvorba jako nástroj vzdělávání u osob s postižením. \textit{Lifelong Learning - celoživotní vzdělávání}. Mendelova univerzita v Brně, 2016, roč.~6, č.~1, s.~56-69. ISSN~1804-526X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/lifele2016060156.
|